• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168448
+
-

آغاز انتقال بیمارستان ناایمن در تهران

در فاز اول، بخش درمانی 300تختخوابی بیمارستان رسول‌اکرمص و در ادامه،تمام بخش‌های درمانی به بیمارستان واحد منتقل خواهند شد

سلامت
آغاز انتقال بیمارستان ناایمن در تهران

 یکی از بیمارستان‌های ناایمن در تهران بیمارستان رسول‌اکرم(ص) و تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران است که دستور تخلیه این بیمارستان صادر شده و حالا هم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران از انتقال ساختمان‌های ناایمن بیمارستان رسول‌اکرم(ص) خبر می‌دهند. چندی پیش علی صالحی، دادستان تهران اعلام کرد که ناایمن‌ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد و اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی به درخواست سازمان آتش‌نشانی صادر شده است. همان زمان حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد ساختمان بهداشت و درمان زیرمجموعه این دانشگاه در خیابان حافظ همان ساختمان ناایمن است و به‌زودی تخلیه می‌شود. روز گذشته هم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران از آغاز عملیات اصلاح ساختار فیزیکی بیمارستان رسول‌اکرم(ص) خبر دادند و بر این اساس قرار است ساختمان شماره3 این بیمارستان با ۳۰۰تخت و 6اتاق عمل جراحی منتقل شوند و انتقال دیگر سازه ناایمن یعنی دانشکده سلامت روان هم در دستور کار قرار دارد.
عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این‌باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «بیمارستان رسول‌اکرم(ص) دارای 4ساختمان مجزاست که 2ساختمان این مرکز درمانی از ایمنی کمتری برخوردارند. با توجه به ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها و مراکز درمانی دستور تخلیه بیمارستان صادر شد.» به‌گفته او به‌طور قطع دانشگاه به‌دنبال ایمن‌سازی ساختمان‌های ‌فرسوده و ناایمن است و برای بیمارستان‌های دیگر هم برنامه‌های مختلفی دارد: «در این‌باره کمیته راهبری برای طرح‌های عمرانی راه‌اندازی شده تا بتوانیم زمینه اصلاح ساختار فیزیکی بیمارستان‌های فرسوده را فراهم کنیم. از آبان سال گذشته اقدامات برای شناسایی و اصلاح بیمارستان‌های فرسوده آغاز شده و با وقوع حادثه متروپل عزم ما برای رسیدگی به وضعیت بیمارستان‌های فرسوده جدی‌تر شده است. با توجه به ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها و به‌خصوص مراکز درمانی، دستورهای لازم برای ایمنی‌سازی بیمارستان رسول‌اکرم(ص) هم ابلاغ شده است.» به‌گفته پازوکی ساختمان اداری دانشکده سلامت روان و یک ساختمان دارای بخش درمانی سازه ایمن ندارند که برای انتقال بخش درمانی برنامه‌هایی درنظر گرفته شده است: «به‌نظر می‌رسد نیاز باشد تا مراکز دیگر برای انتقال بیماران و تامین تخت بیمارستانی به ما کمک کنند. البته برنامه‌ریزی‌های لازم در دانشگاه انجام شده که جزئیات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.»
همچنین نادر توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران هم با بیان اینکه در بیمارستان رسول اکرم(ص)، ساختمان شماره۳ اخطار ایمنی را دریافت کرده که اخطار سازه‌ای است، می‌گوید: «حکم داده شده و قرار است این ساختمان تخلیه شود. ساختمان شماره4 هم اداری است و دانشکده سلامت روان در آن قرار دارند.»‌ به‌گفته او براساس برنامه‌ریزی انجام شده در فاز کوتاه‌مدت، ایمنی غیرسازه‌ای و سازه انجام خواهد شد: «برنامه‌ریزی بر این اساس است که تمام بخش‌های درمانی به یک بیمارستان واحد منتقل شوند. همچنین برنامه‌ریزی شده تا ایمنی غیرسازه‌ای نیز انجام شود. تبدیل ساختمان یا بخش‌ها به‌عنوان موزه در برنامه نیست و اطلاعی در این خصوص ندارم.» توکلی تأکید می‌کند: «هم‌اکنون برخی از بیمارستان‌ها مشکل ایمنی به‌دلیل قدمت ساختمان‌ها و سابقه مراکز درمانی دارند که باید در زمینه ایمن‌سازی سازه و غیرسازه اقدامات لازم انجام شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید