• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 22 مرداد 1401
کد مطلب : 168375
+
-

موفقیت 90درصدی آزادکاران

تیم کشتی آزاد ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی به 9مدال در 10وزن رسید

موفقیت 90درصدی آزادکاران

محسن محمودصفری

مسابقات کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی روز گذشته با کسب 9مدال در 10وزن برای ایران به پایان رسید.در روز اول این رقابت‌ها 3کشتی‌گیر ایران به فینال رسیدند، یک کشتی‌گیر در رده‌بندی کشتی گرفت و تنها رضا مومنی در وزن اول از دور مسابقات کنار رفت. در روز پایانی این رقابت‌ها نیز در 5وزن 4کشتی‌گیر ایران به فینال رسیدند و مجید داستان هم در وزن 61کیلوگرم به مدال برنز رسید. مرتضی قیاسی و مجید داستان برنزی‌های تیم ایران بودند و محمدصادق فیروزپور و حسین ابوذری به مدال نقره رسیدند. علیرضا کریمی، مجتبی گلیج، علی سوادکوهی، احمد بذری و سیدمهدی هاشمی طلایی‌های کشتی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی بودند.

    تنها ناکام 
رضا مومنی در وزن نخست (57کیلوگرم) پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 6 بر 4مغلوب حکمت‌الله وحیداف از تاجیکستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف قرقیزستانی، مومنی از دور رقابت‌ها کنار رفت. مومنی ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان هم بود که آنجا هم بدون کسب مدال به کشور بازگشت.

    برنزی‌های کشتی
مجید داستان در وزن 61کیلوگرم با شکست کشتی‌گیران سنگال و قرقیزستان به نیمه‌نهایی رسید. او برای راهیابی به فینال مقابل اسلام بازرگانوف از جمهوری آذربایجان قرار گرفت ولی با یک نمایش ضعیف با نتیجه 10 بر صفر در مقابل این کشتی‌گیر شکست خورد. داستان در دیدار رده‌بندی با شکست کشتی‌گیر پاکستانی به مدال برنز رسید. در وزن 65کیلوگرم مرتضی قیاسی دیگر برنزی تیم ایران بود. او با شکست حمزه آلاجا از ترکیه مقابل حاجی علی‌یف کشتی‌گیر عنوان‌دار جهان و المپیک قرار گرفت و شکست خورد. قیاسی در دیدار رده‌بندی با نتیجه 4 بر 2 از سد امید جلال‌اف از ازبکستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

   نایب قهرمان‌ها
حسین ابوذری در وزن 70کیلوگرم با شکست کشتی‌گیرانی از اوگاندا، گینه بیسائو و ازبکستان به فینال رسید. ابوذری در فینال با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. در وزن 74کیلوگرم محمدصادق فیروزپور دیگر کشتی‌گیر ایران بود که صاحب مدال نقره شد. او با شکست کشتی‌گیران ترکیه، اردن و قزاقستان به دیدار پایانی رسید اما در فینال با نتیجه 2 بر یک مغلوب توران بایراموف از آذربایجان شد و نقره گرفت.

   طلای کاپیتان 
علیرضا کریمی کاپیتان تیم کشتی و پرچمدار کاروان ایران، یک طلای بی‌دردسر و قاطعانه کسب کرد.کریمی در وزن 86کیلوگرم در دور اول با نتیجه 10 بر صفر کاریپبایف از قرقیزستان را شکست داد و دور بعد با نتیجه 10 بر صفر بنفر فاتح از الجزایر را مغلوب کرد و به فینال رسید. در فینال، ابوبکر آباکاروف از آذربایجان درحالی‌که با نتیجه 9 بر صفر از کریمی عقب بود به‌دلیل مصدومیت کشتی را ادامه نداد تا دست کاپیتان ایران به‌عنوان فرد پیروز بالا برود و صاحب مدال طلا شود. کریمی با شال مشکی و پرچم «یا ابوالفضل العباس» روی سکو رفت که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و رئیس فدراسیون کشتی با انتشار پستی از این قهرمانی به‌عنوان قهرمانی لذتبخش یاد کرد.

   4طلای مقتدرانه
علی سوادکوهی در وزن 79کیلوگرم با شکست کشتی‌گیران اوگاندا، قزاقستان و جمهوری آذربایجان به فینال رسید و در دیدار پایانی با نتیجه 12 بر 6 موحامت آکدنیز از ترکیه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. احمد بذری در وزن 92کیلوگرم با شکست کشتی‌گیران قزاقستان و جمهوری آذربایجان به فینال رسید. بذری در دیدار پایانی با نتیجه 7 بر یک رحمان یایلاجی از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت. مجتبی گلیج در وزن 97کیلوگرم دیگر طلای مقتدرانه ایران را کسب کرد. او تا فینال با امتیاز عالی، کشتی‌گیران قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان را شکست داد. گلیج در فینال درحالی‌که 2 بر صفر از حریف اهل ترکیه‌اش پیش بود به‌دلیل مصدومیت این حریف، دستش به‌عنوان فرد پیروز بالا رفت و صاحب مدال طلا شد. رقابت‌ها در 125کیلوگرم نیز به‌صورت دوره‌ای برگزار شد که مهدی هاشمی با شکست تمام رقبایش توانست به مدال طلا برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :