• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 22 مرداد 1401
کد مطلب : 168361
+
-

بازی طبقه محروم!

پرسپولیس امشب در نخستین بازی فصل جدیدش در حالی میهمان ذوب‌آهن است که سرمربیان هر دو تیم و 2بازیکن پرسپولیس محروم هستند

بازی طبقه محروم!

فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که روز گذشته با 5بازی آغاز شده امروز و امشب با برگزاری 3بازی پیگیری می‌شود. شب گذشته استقلال و سپاهان افتتاحیه پرطرفداری را برای فصل بیست‌ودوم لیگ حرفه‌ای ایران روی صحنه بردند و امشب هم چشم هواداران پرسپولیس به تماشای شکل و شمایل جدید تیمشان روشن خواهد شد. البته تمام این بازی‌ها در ورزشگاه‌های خالی برگزار می‌شود تا ضعف‌های عوامل برگزاری این مسابقات در همان هفته اول همزمان با شروع رقابت‌ها نمایان شوند. سازمان لیگ در تصمیمی غیرمنطقی لیگ22را بدون حضور تماشاگران استارت زد تا این رقابت‌ها در همان هفته نخست با یک نقطه سیاه بزرگ آغاز شود.

   بدون مربی، بدون تماشاگر
پرسپولیس در هفته‌های پایانی فصل گذشته و درحالی‌که آخرین تلاش‌هایش را برای رسیدن به استقلال انجام می‌داد در فولادشهر میهمان ذوب‌آهن شد و آن مسابقه پرحاشیه با تساوی 1-1به پایان رسید. آن بازی در حالی برگزار شد که هواداران استقلال از یک هفته قبل در فضای مجازی سرمربی ذوب‌آهن را تحت فشار گذاشته بودند اما در نهایت ذوبی‌ها یکی از بهترین نمایش‌های فصل خودشان را مقابل تیم سابق مهدی تارتار برگزار کردند و تا مرز شکست دادن پرسپولیس هم پیش رفتند. امسال این دو تیم در همین هفته اول به یکدیگر برخورد کرده‌اند و جالب این است که هم مهدی تارتار و هم یحیی گل‌محمدی از نشستن روی نیمکت تیم‌های خود محروم هستند. پرسپولیس علاوه بر سرمربی‌اش، امید عالیشاه و مرتضی پورعلی‌گنجی را هم به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و جالب این است که پورعلی‌گنجی به‌خاطر کارت قرمزی که در زمستان سال93گرفته از این بازی محروم است! او روز 23بهمن‌ 1393با پیراهن نفت تهران مقابل پیکان اخراج شده و 10روز بعد به تیم تیانجین تدا چین پیوسته است. حالا که بعد از 8سال به ایران برگشته درحالی‌که تیم سابقش کاملا منحل شده باید بابت آن کارت قرمز یک جلسه محرومیت را تحمل کند. پرسپولیس بدون او احتمالا با زوج نعمتی و ولسیانی در دفاع میانی بازی خواهد کرد. قرمزها در خط حمله هم فقط مهدی عبدی را برای این بازی دارند. البته قرارداد مهاجم خارجی این تیم یورگن لوکادیا روز گذشته رسمی شد اما او به بازی اول پرسپولیس نمی‌رسد و حامد پاکدل هم کمافی‌السابق مصدوم است و در این بازی حضور ندارد.

    قلعه‌نویی- بردیف؛ نبرد پیرمردها
دومین بازی بزرگ و حساس امشب، جدال دو تیم گل‌گهر و تراکتور در شهر سیرجان خواهد بود. گل‌گهر از مدعیان دو فصل اخیر و صاحب رتبه چهارم فصل گذشته است. در آن سوی میدان، تراکتور هم اگرچه در فصل گذشته به رتبه نازل سیزدهم رسیده اما در این فصل کاملا آماده است تا دوباره خودش را به رتبه‌های بالای جدول برساند. مصاف پرافتخارترین و مسن‌ترین سرمربی ایرانی لیگ با مسن‌ترین سرمربی خارجی که 10سال از او بزرگ‌تر است، جدال جالب و هیجان‌انگیزی خواهد بود. جالب اینکه فصل گذشته هم این دو تیم در همان هفته اول به مصاف هم رفتند و میزبان بازی هم مثل امشب گل‌گهر بود. آن مسابقه را امیر قلعه‌نویی با نتیجه 4بر یک از تراکتوری برد که فیروز کریمی روی نیمکتش نشسته بود. اما جدال امشب با قربان بردیف طبیعتا به اندازه مسابقه سال گذشته برای قلعه‌نویی آسان نخواهد بود. دو تیم برای رقم زدن یک شروع خوب در این فصل، خیلی به نتیجه این بازی امید بسته‌اند. این مسابقه‌ای است که نتیجه‌اش می‌تواند روی بازی‌های دو تیم در هفته‌های آینده هم اثر بگذارد.

   دربی فقرا و اغنیا
سومین مسابقه امشب و پایان‌بخش بازی‌های هفته اول نیز، دربی خوزستان است که در شهر اهواز به میزبانی فولاد و میهمانی صنعت‌نفت آبادان برگزار می‌شود. جواد نکونام امسال تیمش را پرمهره‌تر از 3سال گذشته بسته و بسیار خوش‌بین است که در فصل جدید به رتبه‌ای بالاتر از 3-2 سال قبل برسد. فولاد امسال باتجربه‌هایی چون وریا غفوری و اشکان دژاگه را در کنار ستاره‌های جوانش قرار داده تا در شرایطی حرفه‌ای‌تر و با انگیزه‌ای بالاتر به مصاف رقبایش برود. صنعت‌نفت با هدایت رضا پرکاس که سرمربی تازه‌وارد به لیگ برتر ایران است کار بسیار سختی در زمین تیم پرمهره فولاد خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید