• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 22 مرداد 1401
کد مطلب : 168320
+
-

واکنش تهران به ادعای «امتیاز جدید» برجامی

یک دیپلمات ایرانی گفت: جمهوری اسلامی ایران درحال بررسی پیشنهادهای دریافتی است تا نسبت به تأمین خواسته‌های خود اطمینان حاصل کند.
این دیپلمات مطلع از روند مذاکرات که نامی از او برده نشده‎ است، به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت: پیشنهادهای اروپا درصورتی قابل‌قبول است که در موضوع‎های مختلف، از جمله ادعاهای سیاسی مرتبط با «مسائل پادمانی»، «تحریم‌ها» و «تضمین»، برای ایران اطمینان ایجاد کند.
وی همچنین ادامه داده‎ است که ایران باید بررسی کند آیا این پیشنهادها تضمین‌کننده خواسته‌های ایران در حوزه‌های مختلف، ازجمله ادعاهای سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی، تحریم و تضمین‌ برای پایداری توافق است و آیا می‌تواند دراین موضوع‎ها اطمینان‎آور باشد یا خیر. در روزهای اخیر روزنامه «وال‎استریت ژورنال» به نقل از یک دیپلمات اروپایی مدعی شده بود اتحادیه اروپا درباره موضوع پادمان پیشنهاداتی ارائه کرده‎ است، اما آنچنان که از گفته دیپلمات ایرانی بر می‌آید، این پیشنهاد باید برای ایران از یک سو اطمینان‎آور باشد و از سوی دیگر همه موضوع‎ها مورد بحث در وین را دربر بگیرد. این در شرایطی است که وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب با طرح این ادعا که ایران باید موضوع‎هایی را که فراتر از موارد توافق شده ‎است، کنار بگذارد، مدعی شد که این کشور آماده «بازگشت فوری به توافق هسته‌ای با ایران» است که در وین بر سر آن مذاکره شد. این ادعا درحالی بیان می‌شود که مقام‎های ایران بارها تأکید کرده‎اند مطالبات جمهوری‎اسلامی خارج از توافق هسته‌ای سال2015 نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید