• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 22 مرداد 1401
کد مطلب : 168318
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ERNDv
+
-

داستان‌سرایی جدید آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه: هدف آمریکا از داستان‌سرایی درباره یک عنصر ورشکسته سیاسی، فرار به جلو و گریز از مسئولیت یک جنایت بین‎المللی است

در شرایطی که به اعتقاد کارشناسان، مذاکرات برجامی در حساس‎ترین وضعیت قرار دارد، آخرین سناریوی مقام‎های کاخ‎سفید در این زمینه در روزهای اخیر کلید خورد و واشنگتن با طرح این ادعا که ایران درحال تلاش برای ترور مقام‎های سابق این کشور است، تلاش کرد جنگ روانی جدیدی علیه تهران به‎راه بیندازد. ماجرا از این قرار بود که وزارت دادگستری آمریکا در روزهای اخیر با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که یک شهروند ایرانی به‎نام «شهرام پورصفی» تلاش کرده‎است با هدف «تلافی شهادت سردار قاسم سلیمانی» در ژانویه۲۰۲۰، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ را ترور کند.
در این بیانیه همچنین ادعا شده‎است که این شهروند ایرانی قصد داشته در اکتبر۲۰۲۱ (مهر-آبان۱۴۰۰) با پرداخت 300هزار دلار به برخی اشخاص در آمریکا، آنها را به پیاده‌کردن نقشه ترور بولتون یا در واشنگتن یا در مریلند مجاب کند. طرح چنین اتهام‎هایی علیه جمهوری‎اسلامی اما با واکنش مقام‎های ایران مواجه شد و سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی توییتری، هدف از چنین داستان‎سرایی‎هایی را «فرار به جلو» با نیت گریز از مسئولیت یک جنایت بین‎المللی (به شهادت رساندن سردار شهید حاج‎قاسم سلیمانی) عنوان کرد.
ناصر کنعانی در این زمینه نوشت: «داستان‌سرایی آمریکا درباره یک عنصر ورشکسته سیاسی، تروریست شناخته شده و کودتاچی علیه کشورها و دولت‌های مستقل، فرار به جلو با هدف فرار از مسئولیت یک جنایت بین‎المللی است. ادامه هیاهوها، کمکی به تطهیر چهره رژیم آمریکا نخواهد کرد، بلکه آن‎را نزد ملت ایران و جهانیان منفورتر خواهد کرد.»
وی همچنین اتهام‎زنی‎های اخیر مقام‎های قضایی آمریکا را در تداوم سیاست شکست‎خورده «ایران‎هراسی» دانست که بدون ارائه مدارک معتبر و مستندات لازم انجام شده‎است؛ «بافتن این افسانه‌های نخ‌نما و بی‎اساس درحال تبدیل‌شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا‌ست و این‎بار، از سناریوسازی در ارتباط با عناصر ورشکسته سیاسی و بی‎ارزش مانند بولتون برای پیش‌بردن این روند استفاده شده ‎است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید