• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16824
+
-

متروی پرند همچنان در انتظار حمایت دولت

در پی اظهارات اخیر استاندار تهران درخصوص تعلل شهرداری تهران در ساخت متروی پرند، مدیرعامل متروی تهران از تکمیل متروی پرند درصورت حمایت دولت خبر داد. متروی تهران‌-‌پرند  جزو تعهدات دولت است و باید دولت فکری به حال تأمین منابع آن کند. به گزارش همشهری، علی امام درباره وضعیت متروی پرند گفت: در سنوات گذشته براساس مصوبات بالادستی، مجری   2خط متروی پرند و اسلامشهر، شهرداری تهران انتخاب شد و در بودجه سنواتی کشور نیز برای این 2 خط مترو ردیف بودجه درنظر گرفته شده است. البته ردیف بودجه اعتبارات دولتی خطوط متروی تهران در سال‌های اخیر کاهش یافته و امسال نیز این رقم ناچیز تقریبا نصف شده است. بودجه ساخت متروی اسلامشهر در سال‌جاری حدود ۲۰میلیارد تومان است که این مبلغ آنقدر نسبت به هزینه‌های اجرای خطوط مترو اندک است که نمی‌شود با آن کار مؤثری انجام داد.

امام درخصوص اینکه چرا در مورد متروی اسلامشهر هنوز اقدام عملی انجام نگرفته، گفت: چون با اینکه ۲۰میلیارد تومان در بودجه۹۶ ردیف داشت، اما تخصیص داده نشد. در متروی پرند نیز با آنکه شاهد پیشرفت ۵۰درصدی هستیم، اما در انتظار تأمین مالی از سوی دولت هستیم؛ چرا که با این اعتبارات نمی‌توان کاری از پیش برد. او درباره اینکه نمی‌توان با این اعداد ناچیز در صنعت مترو کاری انجام داد، گفت: راه‌حل اساسی مشکل متروی حومه، تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای است تا بتوانند با اختیاراتی که دارند ساخت مترو در حومه را پیش ببرند. امام با بیان اینکه ساخت متروی پرند از شهر آفتاب تا فرودگاه امام‌خمینی(ره) انجام شده و از فرودگاه تا پرند نیز به طول ۱۹کیلومتر باقی‌مانده، گفت: این در حالی است که ۱۴ کیلومتر مترو از فرودگاه امام تا پرند یک لاینش کاملا تمام‌شده و تنها یک لاین آن باقی‌مانده است،  اما واقعا با بی‌پولی نمی‌توان کاری از پیش برد. او درباره اینکه نمی‌توانیم پول مردم شهر تهران را خرج خارج از شهر کنیم، گفت: پیمانکار متروی فرودگاه تا پرند پای کار است، به شرط آنکه از او حمایت مالی شود.

راه‌اندازی خط ۷ مترو؛ اواخر خرداد

از متروی خط7 این خبر می‌رسد که فاز اول این خط از اواخر خرداد‌ماه راه‌اندازی می‌شود. طی این افتتاح قرار است 5کیلومتر میانی این خط از ایستگاه نواب تا ایستگاه محمدیه راه‌اندازی شود. این خط 7آبان96 به‌دلیل ناایمن‌بودن تعطیل شد. این خط که سیگنالینگ نداشت و به‌صورت دستی و با نیروی انسانی کنترل می‌شد، هم‌اکنون سیگنالینگ آن راه‌اندازی‌شده و بخشی از تهویه آن نیز انجام شده است، همچنین تا حدودی پله‌های برقی آن هم نصب شده است. تکمیل و افتتاح خط۷ مترو به‌صورت فاز بندی در دستور کار قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید