• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 20 مرداد 1401
کد مطلب : 168227
+
-

ستاره بود

تقویم/ زادروز
ستاره بود

مرتضی پاشایی را حالا خیلی‌ها می‌شناسند، خواننده جوانی که با مرگ غم‌انگیز و زودهنگامش، دل بسیاری از طرفدارانش را به درد آورد و پیکرش با حضور هزاران نفر تشییع شد.
مرتضی پاشایی در سال ۱۳۸۹ با گذاشتن ترانه‌هایش در فضای مجازی به شهرت رسید. نخستین آلبومش به نام «یکی هست» را در سال ۱۳۹۱ به‌صورت رسمی منتشر کرد و به جمع خوانندگان پاپ پیوست و به شهرت رسید. «اسمش عشقه» و «گل بیتا» 2 آلبوم دیگرِ او هستند که تا پیش از درگذشتش به‌صورت رسمی منتشر نشده بودند و در نهایت آلبوم «اسمش عشقه» در تابستان ۱۳۹۴ منتشر شد.
مرتضی دانشجوی رشته گرافیک بود و از کودکی به موسیقی علاقه داشت. موسیقی را از 13 سالگی با نواختن گیتار آغاز کرده بود و پیانو هم می‌نواخت. صدای خاص و احساسی بودن ترانه‌هایش او را از سایر خواننده‌ها متمایز می‌کرد. ترانه‌سرای بیشتر آهنگ‌هایش هم مهرزاد امیرخانی بود که البته رابطه صمیمی با یکدیگر داشتند. ترانه جاده یک طرفه را در سال ۱۳۹۲ منتشر کرد که با استقبال زیادی همراه شد. ترانه «نگران منی» را به‌عنوان تیتراژ برنامه تلویزیونی‌ماه عسل سال ۱۳۹۳ خواند که به شهرتش افزود و ترانه «مثل شیشه» و «تو راست میگی» را برای فیلم مثل شیشه اجرا کرد.
از آذر سال ۹۲ پزشکان تشخیص دادند مرتضی بیماری سرطان دارد. پاشایی مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم ‌کرد. با تشدید بیماری از روز جمعه ۱۶ آبان‌ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بهمن بستری شد و در ۲۳ آبان ۱۳۹۳ درگذشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید