• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168146
+
-

با مردم/شغل قالیبافی در حال مهجور شدن است

صادرات فرش دستبافت بسیار کاهش یافته و درحالی‌که قبلا حدود 20درصد صادرات ایران فرش دستبافت بود اکنون به یک پنجم همان 20درصد رسیده است. کمتر مشتری خارجی و سفارشی هست و کارگاه‌های بزرگ قالیبافان خود را تعدیل کرده‌اند و اشخاص نیز کمتر سفارش می‌گیرند یعنی کسی نیست که به آنها سفارش بدهد. در این میان هند میدان را به‌دست گرفته و به سادگی فرش‌های دستبافت هندی با طرح‌های ایرانی در جهان عرضه می‌شوند. این روال مختص چند سال اخیر نیست و از سال 78به بعد قالیبافی هر سال روبه افول بوده است این یعنی موضوع ربطی به تحریم‌ها و چند سال اخیر ندارد. با این اوضاع بسیاری افراد بیکار شده و این شغل کم کم مهجور شده و میلیون‌ها دلار ارزش افزوده صادرات فرش نیز از دست می‌رود. به داد قالیبافی و شاغلان آن برسید.
یعقوبی از تبریز
 
آب شرب رفسنجان همچنان گل آلود است
آب شرب رفسنجان بعد از سیل فراگیر همچنان گل آلود است و این نگرانی هست که درصورت رفع نشدن مشکل باعث شیوع بیماری شود. تامین آب معدنی هم برای چند روز در این شرایط اقتصادی کار سختی است. تقاضا می‌شود هر چه سریع‌تر مشکل آب شرب شهر حل شود و آب شهر قابل شرب و استفاده برای شست‌وشو  شود.
حشمتی از رفسنجان

پیامک
همتی برای تکمیل آزادراه تبریز - مرند نیست؟
با تکمیل آزادراه تبریز - مرند (کریدور شرق به غرب) ارتباط راحت و امن تجاری کشورمان با ترکیه و اتحادیه اروپا برقرار می‌شود که در این صورت نیز تصادفات کاهش خواهد یافت. اما تاکنون همتی برای تکمیل آزادراه نیمه کاره تبریز – مرند دیده نشده و به‌نظر می‌رسد قرار نیست این پروژه تکمیل شود. لطفا به ضرورت تکمیل این آزادراه توجه جدی شود.
جلیل‌زاده از تبریز

ماه پنجم سال و همچنان بلاتکلیفی حقوق بازنشستگان 
بنده 14سال قبل بازنشسته شدم و پدر مرحومم نزدیک به 50سال پیش بازنشسته شده بود و من هرگز به یاد ندارم که در‌ماه پنجم سال باشیم و تکلیف حقوق‌های بازنشستگان تامین اجتماعی نامشخص باشد. مگر در کمیسیون مجلس افزایش حقوق در همه سطوح تصویب نشد؟ مگر رئیس مجلس به دولت نامه ننوشت؟ مگر این همه در اخبار در بوق و کرنا نشد؟ چرا تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و چرا مجلس پیگیری مصوبات و نامه ریاست مجلس را انجام نمی‌دهد؟ حالا هم که دولت به هیأت امنای تامین اجتماعی با حضور چند وزیر که از اول هم همان تصمیم قبلی را گرفته بودند، برای تصمیم‌گیری تفویض اختیار دادند. استدعا دارم هرچه زودتر برای نجات حداقلی از این گرانی‌ها وضعیت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هرچه سریع‌تر لااقل از سوی مجلس پیگیری شود.
محمدحسین عسگری
 

این خبر را به اشتراک بگذارید