• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168144
+
-

پایان کلاهبرداری‌های زن شیاد با رسیدهای جعلی

زن کلاهبردار پس از شناسایی فروشندگان در سایت‌ خرید و فروش کالا در نقش خریدار وارد می‌شد و با رسیدهای جعلی دست به کلاهبرداری‌های میلیونی می‌زد.
به گزارش همشهری، راز کلاهبرداری این زن با شکایت یکی از مالباختگان در اداره آگاهی اصفهان فاش شد. شاکی گفت: یک روز قبل درحالی‌که قصد فروش ساعت هوشمندم به مبلغ 6میلیون و 500هزار تومان را داشتم، عکس آن را در سایت دیوار منتشر کردم و ساعتی بعد زنی تماس گرفت و گفت که قصد خرید ساعتم را دارد.
وی ادامه داد: با این زن بر سر قیمت به توافق رسیدیم و او گفت که تا چند دقیقه دیگر به مقابل خانه‌ام می‌آید که ساعت را بخرد. دقایقی بعد زن جوانی زنگ خانه‌‌مان را زد و گفت که خریدار ساعت است و من هم ساعتم را به همراه کارتن و وسایل دیگرش به او دادم. این زن شماره کارت عابربانکم را گرفت و گفت که از طریق موبایل بانک مبلغ را واریز می‌کند و لحظاتی بعد رسیدی ‌روی صفحه گوشی‌اش ظاهر شد که نشان می‌داد 6میلیون و 500هزار تومان به‌حساب من واریز شده است.
شاکی گفت: با اینکه هنوز پیامکی برایم نیامده بود، اما با دیدن رسید باور کردم که پول به حسابم واریز شده و به‌دلیل اینکه زن جوان می‌گفت عجله دارد و باید زودتر به خانه برگردد، منتظر پیامک نماندم و آن زن ساعتم را با خودش برد. اما هر‌چه گذشت، خبری از پیامک بانک نشد و وقتی حسابم را چک کردم متوجه شدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده است و فریب زن کلاهبردار را خورده‌ام.
با شکایت این زن تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان برای شناسایی و دستگیری زن کلاهبردار آغاز شد اما هنوز ردی از وی به‌دست نیامده بود که دومین شکایت هم در اختیار پلیس قرار گرفت. این‌بار شاکی فردی بود که برای فروش یک دستگاه کنسول بازی به مبلغ 8میلیون و 500هزار تومان در سایت خرید و فروش کالا آگهی داده بود و زن جوان در نقش خریدار به سراغ وی رفته و پس از نشان‌دادن رسید جعلی واریز پول به‌حساب شاکی، کنسول بازی را از او گرفته و فراری شده بود.
بررسی هر دو شکایت و مشخصات زن کلاهبردار نشان می‌‌داد که متهم یک نفر است و این یعنی احتمال دارد که به کلاهبرداری‌هایش ادامه دهد. در این شرایط تحقیقات برای ردگیری او ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه وی شدند و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به 4فقره کلاهبرداری از طریق ارائه رسید جعلی به فروشندگان اجناس اعتراف کرد و گفت مدتی پیش با افرادی آشنا شده و آنها نرم‌افزاری را به او معرفی کردند که با وارد کردن شماره کارت و مبلغ در آن، یک رسید جعلی ارائه می‌دهد که قابلیت ارسال به دیگران را دارد. وی افزود: متأسفانه کلاهبرداری با استفاده از رسیدساز جعلی یکی از شگردهایی است که تا‌کنون افراد زیادی را قربانی کرده، حال آنکه برای گرفتار‌نشدن در این دام یک راه‌حل بسیار ساده وجود دارد. فروشندگان باید هنگام انجام هرگونه معامله، ابتدا از طریق پیامک یا چک‌کردن حسابشان از طریق موبایل‌بانک از واریز‌شدن پول به حسابشان مطمئن شوند و بعد کالا را در اختیار مشتری قرار دهند و با همین روش ساده می‌توان از کلاهبرداری‌های زیادی جلوگیری کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید