• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168078
+
-

صیادان بوشهری به دریا زدند

شیلات
صیادان بوشهری به دریا زدند

معاون صید و بنادر ماهیگیری بوشهر گفت: با اعلام کمیته مدیریت صید استان و براساس نتایج گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر، صیادان قایقی از دیروز، ۱۸مرداد صید میگو معروف به «طلای صورتی جنوب» را در خلیج‌فارس آغاز کردند.
به گزارش ایرنا، بهزاد حیدری افزود: همچنین براساس این مصوبه لنج‌های صیادی نیز می‌توانند با یک روز فاصله (۱۹مرداد) برای صید میگو به دریا عزیمت کرده و تورهای خود را بگسترانند.
وی بیان کرد: پژوهشکده میگو مستقر در بوشهر در گشت‌های تحقیقاتی خود با بررسی ذخایر میگو در ۳۰ منطقه از آب‌های این استان صید را آزاد اعلام کرده است.
حیدری با بیان اینکه 8هزار صیاد در قالب 1474قایق و ۵۳۷موتورلنج در بوشهر فعال هستند، افزود: شناورهایی که مجوز صید می‌گیرند برای صید میگو در ۳۵صیدگاه در خلیج‌فارس عازم دریا می‌شوند.
به‌گفته وی، مجوز صید میگو برای قایق‌ها ۲۴ساعت است و باید هر روز آن را تمدید کنند و برای لنج‌های صیادی نیز 4تا 5روزه صادر می‌شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات بوشهر با تأکید بر اینکه برابر کنوانسیون بین‌المللی صید در محدوده یک تا ۲ مایل فاصله از ساحل که به‌عنوان نوزادگاه آبزیان به شمار می‌رود ممنوع است، ادامه داد: ممنوعیت صید در نوزادگاه‌های میگو مانند اطراف نیروگاه اتمی، منطقه دلوار کمتر از عمق 5متر، اطراف مُطاف عمق کمتر از ۱۰متر و زیستگاه‌های مصنوعی مُنگُف، یروَل، گناوه، دیر و خارگ که به‌عنوان زیستگاه و چراگاه مصنوعی به شمار می‌روند تا شعاع نیم مایلی تعیین شده است.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور نیز با بیان اینکه صیادان بوشهری سال گذشته بیش از ۲هزار تن میگو از آب‌های این استان صید کردند، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از ۲۳ ایستگاه تحقیقاتی در ۹۰کیلومترمربع پیش‌بینی می‌شود امسال با ۲۰ تا ۳۰درصد کاهش، میزان 1500تن میگو در آب‌های استان صید شود.
عقیل دشتیان‌نسب افزود: در بازه زمانی تعیین شده برای صید میگو در بوشهر صید اینگونه آبزی برای همه استان‌های جنوبی ممنوع و تنها در استان بوشهر مجاز است و سپس در اواخر شهریور و اوایل مهر در استان هرمزگان آزاد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید