• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168067
+
-

ویژگی‌های جدید برای حریم خصوصی در واتساپ

فناوری
ویژگی‌های جدید برای حریم خصوصی در واتساپ

شرکت متا از ویژگی‌های جدید حریم خصوصی که برای کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ درنظر گرفته است، رونمایی کرد. به گزارش بی‌بی سی، به این ترتیب، از این پس کاربران می‌توانند چت‌های گروهی را بی‌‌صدا ترک کنند، به افراد خاصی اجازه کنترل وضعیت آنلاین خود را بدهند و اسکرین شات‌هایی که ممکن است از روی پیام‌های
View Once گرفته شود را مسدود کنند. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا گفت که این ویژگی‌ها به حفظ امنیت پیام‌های واتساپ به اندازه مکالمات رو در رو کمک می‌کند. ویژگی‌های جدید حریم خصوصی از این ماه اجرایی می‌شود.

ترک گروه در سکوت
هم‌اکنون، در پیام‌رسان محبوب واتساپ هر یک از کاربرانی که یک گروه چت را ترک کند، سایر اعضای گروه نیز از این خروج یا حذف به واسطه اعلان گروهی، باخبر می‌شوند. درحالی‌که راه‌هایی برای غیرفعال کردن این مورد برای چت‌های گروهی فردی وجود دارد، گزینه خروج بی‌‌صدا برای کاربران در هنگام انتخاب خروج از گروه تاکنون ارائه نشده بود. خروج از گروه برای برخی از افراد ایجاد معذوریت می‌کند و دوست ندارند سایر اعضای گروه از خروج آنها باخبر شوند و حالا با ارائه ویژگی جدید، آنها می‌توانند بدون اعلام به سایر اعضای گروه آنجا را ترک کنند و فقط ادمین گروه با خبر شود.
آمی وورا، مدیر محصول واتساپ، گفت که این بخشی از تمرکز پلتفرم روی ساخت ویژگی‌های محصول است که به افراد اجازه می‌دهد کنترل و حریم خصوصی بیشتری برای پیام‌های خود داشته باشند. او گفت: ما معتقدیم واتساپ ایمن‌‌ترین مکان برای گفت‌وگوی خصوصی است. هیچ سرویس پیام‌رسان جهانی دیگری در این مقیاس وجود ندارد که تا این حد برای پیام‌های نوشتاری، ‌صوتی، فایل‌ها، تماس‌های تصویری و بک‌آپ پیام‌ها امنیت ایجاد کند.

محدود کردن دیدن وضعیت آنلاین
ویژگی‌های جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که فقط به مخاطبین خاصی - یا حتی هیچ‌کس - اجازه دهند وضعیت فعالیت آنها را در پلتفرم ببینند. جنیس وانگ، دستیار پژوهشی در مؤسسه آلن تورینگ، گفت: اینکه همیشه به کاربران اجازه کنترل بیشتری روی پروفایل خود را بدهیم کار خوبی است. کاربران دوست دارند و باید کنترل بیشتری داشته باشند. اما اگر از کاربران خواسته نشود از ویژگی‌های جدید استفاده کنند یا به‌طور کامل به آنها اطلاع‌رسانی نشود، تأثیرش می‌تواند محدود شود. اگر این ویژگی‌های به‌طور پیش‌‌فرض روی برنامه فعال نباشد، یا اگر از کاربران خواسته نشود که در گزینه‌های خود تجدیدنظر کنند، لزوما فایده‌ای نخواهد داشت. وقتی کاربر نسبت به تغییرات پلتفرم مورد استفاده‌اش ناآگاه باشد، نمی‌تواند راضی باشد.

فرصت 2روزه برای پاک کردن پیام 
از دیگر ویژگی‌های جدید و بسیار مهم و حیاتی که روی واتساپ فعال شده است، امکان پاک کردن یک پیام در فاصله 2 روز پس از ارسال است. این شرکت اعلام کرد که کاربران واتساپ اکنون کمی بیش از 2 روز پس از ارسال پیام فرصت دارند آن را حذف کنند. قبلا این فرصت یک ساعته بود و کاربران با این قضیه بسیار مشکل داشتند. طبق دستورالعمل واتساپ، برای شروع استفاده از ویژگی جدید هم‌اکنون، کاربر باید گروه یا چت انفرادی واتساپ را در جایی که پیام‌ها ارسال شده‌اند باز کند. روی محتوایی که می‌‌خواهد از شر آن خلاص شود ضربه بزند و آن را نگه دارد، روی دکمه حذف کلیک کند و سپس گزینه حذف برای همه یا حذف برای من را انتخاب کند.البته لازم است قبل از شروع به حذف پیام به یک نکته توجه داشته باشید، چون یک مشکل کوچک وجود دارد؛ هر دو طرف چت باید جدیدترین نسخه واتساپ را داشته باشند تا واقعا این روش کار کند در غیراین صورت ممکن است پیام شما پس از یک ساعت در گوشی طرف مقابل حذف نشده باشد.
با این حال، این می‌تواند یک ویژگی جدید مفید باشد که ممکن است به واتساپ کمک کند نسبت به سرویس پیام فوری‌ای میسج اپل برتری بیشتری پیدا کند. به هر حال، اپل هنوز این قابلیت را ارائه نمی‌کند و همزمان با به روزرسانی سیستم عامل‌‌های جدید آیفون، ‌ای پد و مک که احتمالا در پاییز امسال منتشر می‌شود، این قابلیت را ارائه می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید