• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168030
+
-

زندگی ‌ باهنر در «راز ناتمام»

رازناتمام، آتش سرد و بی‌نشان از 22مرداد روی آنتن می‌روند

سیما
زندگی ‌ باهنر در «راز ناتمام»

شبکه‌های تلویزیونی دهه اول محرم در پخش سریال‌ها دستشان خالی بود؛ آنتن شبکه‌ها با پخش سریال‌های تکراری پر شد. به‌نظر از هفته سوم مردادماه آنتن شبکه‌ها پر می‌شود. علاوه بر سریال «آتش سرد» که از 22مردادماه روی آنتن شبکه2 می‌رود، سریال «راز ناتمام» هم پخش خود را از شبکه یک آغاز می‌کند.
«آتش سرد» که در ۳۰ قسمت ۴۵دقیقه‌ای به نویسندگی محسن سرتیپی و نازنین فرخلو، کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام ساخته شده یک ملودرام اجتماعی است. شبکه3 هم «بی‌نشان» را در جدول پخش خود دارد؛ سریالی به کارگردانی راما قویدل که در 30قسمت تولید شده؛ بخشی از سریال هم متناسب با حال و هوای قصه در کربلا جلوی دوربین رفته است.
از دیگر سریال‌هایی که برای پخش آماده شده «راز ناتمام» امین امانی است که علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی سریال را نیز عهده‌دار است. طرح اولیه سیدجلال‌الدین دری با نویسندگی امین امانی، هدایت کریم‌‌زاده و سمانه میرعابدینی و با همکاری رحمان سیفی‌آزاد به‌عنوان مشاور فیلمنامه، تولید شده است. «راز ناتمام» با مضمونی تاریخی‌، سیاسی و روایتی از کش و قوس یک ماجرای امنیتی، به زندگی پرفراز و نشیب شهید محمدجواد باهنر می‌پردازد. این سریال هم از 22مرداد روانه آنتن شبکه یک می‌شود.
این سریال در آستانه شهادت 2دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس‌جمهور) و شهید حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست‌وزیر) روی آنتن می‌رود. «راز ناتمام» در کش و قوس یک ماجرای امنیتی به زندگی پرفراز و نشیب شهید محمدجواد باهنر می‌پردازد که در فعالیت‌های پرثمرش، سوابق مبارزاتی علیه رژیم ستمشاهی و بارها محکومیت به زندان دارد و پس از انقلاب اسلامی نیز وزیر آموزش و پرورش و سپس دومین نخست‌وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران است. محمدجواد باهنر هشتم شهریورماه سال ۱۳۶۰ توسط منافقین ترور شد و همراه با محمدعلی رجایی، رئیس‌جمهور وقت ایران به شهادت رسید.
این سریال تلویزیونی، شخصیت بزرگان انقلاب اسلامی ازجمله آیت‌الله سیدمحمد بهشتی، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، شهیدمحمدعلی رجایی را بازسازی کرده و روایت‌هایی از وجوه مبارزاتی این شخصیت‌ها و حزب جمهوری اسلامی و وقایع دهه‌۶۰ و فتنه‌انگیزی و جنایات منافقین را به نمایش می‌گذارد. فرهاد جم در نقش شهید باهنر، رامین راستاد در نقش آیت‌الله رفسنجانی، سیدجواد هاشمی در نقش شهیدرجایی، مسعود رحیم‌پور در نقش شهید بهشتی و علیرضا مهران در نقش آیت‌الله خامنه‌ای با طراحی گریم محسن دارسنج بازی می‌کنند. بهرام ابراهیمی در نقش مهدی بازرگان، شهرام عبدلی در نقش مسعود کشمیری، نگین معتضدی در نقش همسر یک مأمور امنیتی و همچنین مریم کاویانی، مریم خدارحمی، مهدی امینی‌خواه، مسعود رحیم‌پور، مهدی کوشکی، محمدرضا علیرضایی، ابوالفضل همراه، لیلا بوشهری و... از دیگر بازیگران این سریال هستند. تدوین حامد بردبار و صداگذاری علی نوری و آهنگسازی متن مرتضی شفیع و جلوه‌های ویژه بصری امین ملک‌زاده به این اثر رنگ بخشیده است. «راز ناتمام» در ۲۵قسمت در صدا و سیمای مرکز کرمان و به سفارش مرکز سیمای استان‌ها تولید شده است.
در کنار سریال‌های تاریخی که تولید برخی از نیمه گذشته و بعضی هم در مراحل پیش‌تولید قرار دارند، سلمان فارسی همچنان به کارش ادامه می‌دهد. بازیگران زیادی مقابل دوربین داوود میرباقری رفتند که یکی از آنها تورج نصر است. این هنرمند دوبله این روزها در سریال «سلمان فارسی» بازی دارد و قرار است با چند گریم متفاوت در چند نقش‌ حاضر شود.
تصویری از او و علیرضا شجاع‌نوری در فضای‌مجازی منتشر شده و نشانگر این موضوع است .تورج نصر کمتر از یک ماه است کار خود را جلوی دوربین داوود میرباقری آغاز کرده و فعلا 3نقش با 3گریم متفاوت دارد که گویی فضای طنزگونه‌ای را نمایش خواهد داد. سریال «سلمان فارسی» به‌تهیه‌کنندگی حسین طاهری ازجمله بزرگ‌ترین آثار نمایشی تاریخ کشور محسوب می‌شود. ساخت این سریال بنابر اعلام داوود میرباقری تا سال ۱۴۰۵ به طول می‌انجامد و بازیگران ایرانی و خارجی از کشورهای یونان، مراکش، تونس و... در آن بازی خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید