• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 18 مرداد 1401
کد مطلب : 168001
+
-

اتوبوس‌های باکیفیت نیمه دوم سال از راه می‌رسند

 راه‌های تأمین اتوبوس شهری ساده به‌نظر نمی‌رسد. تامین منابع مالی برای خرید اتوبوس‌های جدید و همچنین اورهال کردن اتوبوس‌های فعلی از ضروری‌ترین فعالیت‌های شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران محسوب می‌شود. زیرا وضعیت‌ اتوبوس‌های شهری مناسب نیست و به‌گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، باید عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه جبران شود. سیدمجتبی شفیعی با اشاره به اینکه برای بهبود شرایط ناوگان اتوبوسرانی پایتخت پیگیر چند پروژه به‌صورت همزمان هستیم، به شهر گفت:‌«به این نتیجه رسیده‌ایم که مؤثرترین روش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حمل‌ونقل عمومی شهر تهران طی برنامه‌ای میان‌مدت، تقویت سامانه اتوبوسرانی است.»  او با بیان اینکه این معاونت از چند مسیر درحال پیگیری افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی‌ است، ادامه داد: «بعضی رسانه‌ها وارد این موضوع شدند که چرا شهرداری باب ورود اتوبوس کارکرده اروپایی به پایتخت را بازکرده است. باید از زیر سنگ هم که شده برای شهروندان اتوبوس خریداری کرد. اتوبوس‌های موجود بسیار فرسوده هستند؛ به‌نحوی که با وصله و پینه و هزینه‌های بسیار بالا در تعمیر و نگهداری، ناوگان فرسوده موجود را سرویس و سرپا نگه می‌داریم.»  شفیعی همچنین درباره وضعیت اورهال اتوبوس‌های شهری گفت:‌ «امسال اورهال ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس محقق نمی‌شود اما هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای امسال پیش‌بینی و هدف‌گذاری شده است. البته قرارداد اورهال بین شرکت واحد اتوبوسرانی و خودروسازان منعقد شده و به سرعت منابع آن پرداخت می‌شود؛ البته بخشی از اورهال مربوط به بخش خصوصی است که اعلام آمادگی کرده‌اند خودشان اورهال را انجام دهند و از بخش یارانه‌ای که ماهانه پرداخت می‌شود، سهم آورده‌شان جبران شود.» او تأکید کرد: «در مجموع 3 کانال تأمین منابع مالی (شهرداری منابع نقد و غیرنقد، صندوق کارآفرینی امید و دولت، بخش خصوصی) برای اورهال اتوبوس‌ها به‌صورت موازی درحال پیگیری است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید