• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 18 مرداد 1401
کد مطلب : 167987
+
-

آماربازی

ملوان یکی از دو تیمی است که امسال به لیگ برتر صعود کرده اما این تیم سابقه زیادی در لیگ برتر داشته و از لحاظ ادوار حضور در این رقابت‌ها در جمع 8تیم برتر قرار دارد. ملوان با 3قهرمانی در جام‌حذفی تا سال‌ها بهترین تیم شهرستانی فوتبال ایران لقب گرفته بود و در لیگ برتر نیز طی 15دوره اول در 14دوره حاضر بود تا اینکه در سال‌های اخیر مجبور شد 6سال را در لیگ‌یک سپری کند. رکورددار تعداد بازی در این تیم جلال رافخایی است که 281بازی در لیگ برتر با پیراهن ملوان انجام داده است. سعید یوسف‌زاده با 237بازی در رتبه بعدی است و سرمربی فعلی این تیم یعنی مازیار زارع با 202بازی سومین بازیکن پرکار ملوان در تاریخ لیگ برتر بوده است.

جلال رافخایی علاوه بر اینکه در لیگ برتر رکورد بیشترین تعداد بازی برای ملوان را در اختیار دارد، رکورددار گلزنی برای این تیم نیز هست. او در لیگ برتر 73گل برای ملوان زده و فاصله بسیار زیادی با نفرات بعدی خودش دارد. رافخایی 5گل هم برای ذوب‌آهن و ماشین‌سازی زده و با مجموع 79گل هفتمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر است. بعد از او در تیم ملوان پژمان نوری و محمد نزهتی با 23گل بیشترین گل‌ها را زده‌اند و مرحوم مهرداد اولادی با 20گل زده در رتبه بعدی است. پژمان نوری در کنار 23گلی که زده 23پاس گل هم با لباس ملوان داده و در بین پاسورهای این تیم رتبه اول را دارد. رافخایی با 15پاس گل دوم است و علیرضا رمضانی با 14پاس گل رتبه سوم را دارد.

و اما در میان سرمربیان تاریخ ملوان، این محمد احمدزاده است که بیشترین امتیازات را برای این تیم در لیگ برتر کسب کرده است. احمدزاده در نخستین دوره لیگ برتر سرمربی ملوان بود و انزلی‌چی‌ها لیگ برتر را با او آغاز کردند. او بعدا در لیگ برتر روی نیمکت تیم‌های مختلفی نشست اما در چند مقطع به ملوان بازگشت. احمدزاده همراه با ملوانی‌ها در مجموع 197امتیاز در لیگ برتر گرفته و رکورددار است. در تیم ملوان که سال‌ها فقط با مربیان بومی در رقابت‌ها حاضر می‌شد، طبعا نفرات دوم و سوم هم انزلی‌چی هستند. فرهاد پورغلامی با 112امتیاز رتبه دوم را دارد و نصرت ایراندوست با 85امتیاز سوم است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید