• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 18 مرداد 1401
کد مطلب : 167970
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/PN2vA
+
-

با هالند و داروین بدون رونالدو

وضعیت رونالدو مثل شرایط او دقیقا در همین مقطع از فصل در سال گذشته است

با هالند و داروین بدون رونالدو

در هفته‌ای که داروین نونیس، هالند، محمد صلاح و میتروویچ فصل را با گلزنی آغاز کردند تا برای عنوان آقای گلی برای دیگران خط و نشان بکشند، رونالدو بازی را از روی نیمکت آغاز کرد و پس از حضور در زمین هم موفق به گلزنی نشد. کریستیانو رونالدو بیست‌ویکمین فصل فوتبالی عمرش را از روی نیمکت آغاز کرد و زمانی به ترکیب اضافه شد که تیم 2 بر صفر عقب بود. او اگر در سومین بازی‌اش مقابل برایتون موفق می‌شد دومین گلش را به این تیم بزند، برای بیستمین فصل پیاپی در لیگ‌ها موفق به گلزنی می‌شد. در تاریخ ۲۲آگوست۲۰۲۱ کریستیانو رونالدو بازی هفته اول یوونتوس در سری‌آ مقابل اودینزه را از روی نیمکت آغاز کرد و از دقیقه۵۹ به زمین رفت. این بازی، به آخرین بازی او برای یووه تبدیل شد و 9روز بعد به منچستریونایتد پیوست. حالا در روز هفتم آگوست۲۰۲۲ رونالدو بازی هفته اول منچستریونایتد در لیگ برتر مقابل برایتون را از روی نیمکت آغاز کرده. آیا او 9روز دیگر از این باشگاه می‌رود؟
منچستریونایتد به‌گفته رالف رانگنیک نیاز به 10‌خرید جدید داشت اما اریک تن‌هاخ که به‌جای او سرمربی این تیم شده، تنها 3‌خرید داشته که یکی‌شان غیرضروری بوده. لیساندرو مارتینس در دیدار مقابل برایتون نشان داد که ورژن آرژانتینی هری مگوایر است. مگوایر روی گل اول حریف آفساید را پر کرده بود و روی گل دوم معلوم نبود به چه دلیل پستش را ترک کرد و دنبال توپ به منطقه‌ای دیگر رفت. مارتینس هم 2‌بار توپ لو داد و روی گل اول نتوانست جلوی ارسال پاس مهاجم حریف را بگیرد. کریستیانو رونالدو این بازی را از روی نیمکت آغاز کرد چون به‌گفته سرمربی هلندی دیر تمرینات را آغاز کرده بود اما سانچو که چند وقتی مریض بود بلافاصله به ترکیب برگشت تا در کنار رشفورد که 2‌گل مسلم را خراب کرد، جزو بدترین بازیکنان زمین باشد. رونالدو از شرایط تیم و این وضعیت ناجور ناراحت است. به او گفته شده که برای خریدهای جدید کمی صبر کند. اگر اتفاق جدیدی رخ ندهد، او باید به‌طور جدی به فکر خروج باشد چون با این بازیکنان نمی‌شود به جایی رسید. از طرفی، منچستر دنبال مهاجم است. منچستریونایتد از زمانی که مشخص شد آینده کریستیانو رونالدو در اولدترافورد نخواهد بود با بولونیا در مورد جذب مارکو آرناتوویچ مذاکره کرده است. بولونیا نخستین پیشنهاد 9‌میلیون پوندی را رد کرده و حاضر نشده بازیکن 33‌ساله‌اش را بفروشد. بخش استعدادیابی یونایتد در سال‌های اخیر ارلینگ هالند، لوییس دیاز، داروین نونیس و بنجامین شسکو را توصیه کرده، اما هیچ‌کدام آنها جذب نشده‌اند.
   منچستریونایتد برای نخستین بار از سال2014 در یک بازی افتتاحیه در لیگ برتر شکست خورد. پیروزی برایتون در اولدترافورد، نخستین برد تاریخ این تیم در رقابت‌های لیگ برتر در این ورزشگاه بود. در 14سفر قبلی به اینجا 12شکست و تنها 2‌تساوی نصیب این تیم شده بود.
   اریک تن‌هاخ پس از لوییس فان‌خال به نخستین سرمربی منچستریونایتد تبدیل شد که نخستین بازی خود در پریمیرلیگ را با شکست پشت سر گذاشت.
   5‌مربی هلندی آخر لیگ برتر در نخستین بازی خود در لیگ شکست خورده‌اند. تنها گاس هیدینک نخستین بازی خود را در لیگ برتر با چلسی مقابل استون‌ویلا در سال2009 با برد پشت سر گذاشت.
   هفتم ماه مه سال۲۰۲۲ یعنی دقیقا 3‌ماه پیش برایتون با پیروزی خانگی 4بر صفر مقابل منچستریونایتد، قاطعانه‌ترین برد خود را در تاریخ لیگ برتر به‌دست آورده بود و حالا در هفتم آگوست2020 به نخستین پیروزی تاریخ خود در ورزشگاه اولدترافورد دست یافته است. این تیم نسبت به فصل پیش تقویت که نشده، هیچ؛ حتی کوکوریا و بیسوما را هم از دست داده است.
   پاسکال گروس از زمان حضور در لیگ برتر (تابستان۲۰۱۷)، ۱۹‌گل برای برایتون به ثمر رسانده که 6گل آن (۳۲ درصد) به تنهایی مقابل منچستریونایتد بوده است. او به منچستریونایتد با مربیگری مورینیو، سولسشائر، رانگنیک و تن‌هاخ گل زده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید