• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 18 مرداد 1401
کد مطلب : 167973
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VO8Bz
+
-

لیورپول پیر است و مصدوم

چرا شاگردان یورگن کلوپ مدعی اصلی قهرمانی نیستند؟

لیورپول پیر است و مصدوم

ترکیب لیورپول پیرتر از آن چیزی است که برای رقابت قهرمانی در رقابتی‌ترین لیگ جهان کافی باشد. ۶‌بازیکن ۳۰‌ساله یا مسن‌تر در ترکیب لیورپول مقابل فولام بازی کردند که این نخستین‌باری است که از فوریه۱۹۹۴ در یک‌بازی لیگ برتر برای قرمزها چنین اتفاقی می‌افتد. یکی از این بازیکنان جیمز میلنر است که در بازی با فولام موفق شد دویستمین بازی‌اش را برای لیورپول در لیگ برتر ثبت کند.

قرمزها اول عقب می‌افتند
از طرفی، تیم یورگن کلوپ عادت بدی پیدا کرده و در اکثر مواقع از حریفش عقب می‌افتد. لیورپول در ۷‌بازی از ۹‌بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها (و در هر ۵ بازی آخر لیگ) مسابقه را یک بر صفر عقب افتاده است. در ۴‌مورد از این ۹تا، آنها گل ابتدایی را در ۱۵‌دقیقه اول دریافت کردند. در انتهای فصل گذشته آنها در دقیقه۳ از ویارئال، دقیقه۳ از استون ویلا، دقیقه۱۳ از ساوتهمپتون و دقیقه۳ از ولوز گل دریافت کردند.
با هندرسون قهرمان نمی‌شوید
کلوپ تساوی 2-2 لیورپول مقابل تیم تازه‌وارد فولام را تقصیر زمین خشک این مسابقه انداخت اما مشکل جای دیگری است. در 2‌بازی اخیر، جوردن هندرسون تنها 69.5‌درصد از پاس‌هایش به مقصد رسیده؛ بسیار کمتر از میانگین فصل قبلش یعنی ۸۶‌درصد. وقتی بازی برایش سخت می‌شود، او شروع به پیداکردن مناطق امن می‌کند؛ یعنی با حمل توپ، به‌دنبال ارسال پاس‌های آسان‌تر می‌گردد. کلوپ با چنین بازیکنی نمی‌تواند با منچسترسیتی رقابت کند به‌ویژه اگر آرنولد مثل بازی با فولام این همه توپ لو بدهد. آرنولد در بازی با فولام ۳۸‌بار مالکیت توپ را از دست داد.

ویرجیل دریبل می‌خورد
برای اولین‌بار از زمان پیوستن به لیورپول، ویرجیل فان‌دایک در یک‌مسابقه لیگ برتری هم دریبل خورد و هم پنالتی داد؛ هر دو مقابل الکساندر میتروویچ. ویرجیل حساسیت زیادی به دریبل‌خوردن دارد و حاضر است تیمش گل بخورد اما خودش دریبل نخورد. چندبار پیش آمده که او برای دریبل‌نخوردن از مهاجم حریف آنقدر دنده عقب رفته تا مهاجم از راه دور دروازه لیورپول را باز کرده؛ مثل گلی که لیورپول از اینتر خورد.

لشکر مصدومان لیورپول
مصدومیت تیاگو، جونز، چمبرلین و کیتا در خط میانی معضل دیگری است. ایبراهیما کوناته، نبی دکو کیتا، کرتیس جونز، کوستاس سیمیکاس، دیوگو ژوتا، الکس اکسلید چمبرلین، کالوین رمزی، کوئیوین کلهر و تیاگو آلکانتارا؛ لشکر مصدومان قرمزها را تشکیل می‌دهند.

امیدواری با داروین
تنها چیز امیدوارکننده در بازی لیورپول نحوه بازی و عملکرد خرید جدیدشان، داروین نونیس بود. او در سوپرجام به سیتی گل زد و در نخستین بازی لیگ به فولام. لیورپول در نیمه‌‌ اول در محوطه جریمه فولام ۱۵‌لمس توپ داشت که یک‌سوم آنها متعلق به لوییس دیاس، وینگر چپ بود اما در پایان بازی داروین که به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمده بود، با 6لمس توپ در محوطه جریمه، از آمار او رد شد.

صلاح توقف‌ناپذیر در هفته اول
برای ششمین فصل پیاپی، محمد صلاح در بازی هفته اول لیگ برتر انگلیس برای لیورپول گل زد. این هشتمین باری بود که او در هفته‌های اول لیگ موفق به گلزنی می‌شد و از این حیث در کنار آلن شیرر، وین رونی و فرانک لمپارد قرار گرفت.

فرعون به استیوی رسید
صلاح با این گل تعداد گل‌هایش در لیگ برتر را با پیراهن لیورپول به عدد119 رساند که تنها یکی کمتر از استیون جرارد است. او از رکورد 118گل مایکل اوون عبور کرد و حالا تنها 9گل دیگر تا رکورد رابی فاولر فاصله دارد. البته اینها رکوردهای بازیکنان در لیگ برتر است وگرنه کسی به گرد ایان راش هم نمی‌رسد که پیش از تغییر نام لیگ به لیگ برتر مهاجم قرمزها بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید