• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 18 مرداد 1401
کد مطلب : 167920
+
-

برگزاری جشن خانه سینما بعد از ۳سال وقفه

برگزاری جشن خانه سینما بعد از ۳سال وقفه

بیست‌ودومین جشن جامعه اصناف سینمایی کشور بعد از محرم و صفر برگزار می‌شود خانه سینما بعد از ۳سال وقفه، جشن جامعه اصناف سینمایی کشور را برگزار می‌کند. بعد از برگزاری بیست و یکمین جشن خانه سینما در شهریور۹۸، پاندمی کرونا باعث شد این جشن در سال‌های۹۹و۱۴۰۰ برگزار نشود، حالا اما سینمایی‌‌ها در تدارک برپایی این جشن صنفی هستند. محمدعلی نجفی، رئیس هیأت مدیره خانه سینما  درباره‌ زمان برگزاری جشن خانه سینما که به دبیری فرهاد توحیدی در تدارک برگزاری است و اینکه آیا با توجه به تعویق انتخابات، در همان تاریخ ۲۱شهریور و همزمان با روز ملی سینما برپا خواهد شد؟ پاسخ داد:‌ «خانه سینما درصدد است که جشن را امسال حتما برگزار کند و ان‌شاءالله بیست‌ودومین جشن خانه سینما اوایل آبان‌ماه یعنی پس از پایان ماه‌های محرم و صفر برگزار خواهد شد.»
دوم مردادماه امسال قرار بود مجمع و انتخابات هیأت مدیره خانه سینما برگزار شود که 2ساعت پیش از شروع مجمع، با ارسال نامه‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این برنامه لغو و به زمانی دیگر موکول شد. این اتفاق طبق گفته رئیس هیأت مدیره خانه سینما از سوی وزارت ارشاد برای تأیید صلاحیت نامزدها رخ داد و هنوز مشخص نشده آیا از میان نامزدهایی که صنوف سینمایی تعیین کرده‌اند، کسی باید حذف شود یا خیر؟
محمدعلی نجفی در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه‌ بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هیأت مدیره خانه سینما و اینکه چه زمانی این انتخابات برگزار خواهد شد؟ گفت: «ما هفته گذشته جلسه‌ای با آقای خزاعی - رئیس سازمان سینمایی - داشتیم که صحبت‌هایی درباره‌ مسائل مرتبط با وزارت ارشاد مطرح شد و روز سه‌شنبه یا چهارشنبه (18-17 مرداد) جلسه‌ای را با اعضای هیأت مدیره خواهیم داشت تا برنامه‌ریزی کنیم احتمالا در هفته‌ اول یا دوم شهریورماه مجمع و انتخابات هیأت مدیره خانه سینما برگزار شود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید