• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 13 مرداد 1401
کد مطلب : 167867
+
-

آماربازی

در روزهای گذشته رکوردداران 4تیم بزرگ فوتبال ایران در این ستون معرفی شدند و نکته جالب این بود که در 3تیم استقلال، سپاهان و تراکتور، سرمربی رکورددار امیر قلعه‌نویی بود. درواقع به استثنای پرسپولیس در 3تیم اسم‌ورسم‌دار دیگر، این امیر قلعه‌نویی بود که بیشترین امتیازات را کسب کرده بود. امروز به تیم پنجم یعنی فولاد رسیده‌ایم که قلعه‌نویی هرگز در آنجا مربیگری نکرده و به این ترتیب فرصت رکوردشکنی نصیب دیگران شده است. مجید جلالی با کسب 182امتیاز برای فولاد، امتیازآورترین سرمربی این تیم در تاریخ لیگ برتر بوده است. جواد نکونام با 140 و حسین فرکی با 113امتیاز در رتبه‌های بعدی هستند. نکونام می‌تواند همین امسال و تا قبل از پایان فصل، رکورد جلالی را بشکند و صدرنشین شود.

در تاریخ 21ساله لیگ برتر ایران، رکورد بیشترین بازی برای فولاد در اختیار جلال کاملی‌مفرد است که سال‌ها در خط دفاعی این تیم بازی می‌کرد و حتی به همراه فولاد سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم دارد. کاملی‌مفرد که در دوره برانکو در تیم ملی هم بازی می‌کرد 215بازی لیگ برتری برای فولاد انجام داده است. بعد از او به نام ایوب والی و ساسان انصاری می‌رسیم که هر دوی آنها 189بار برای فولاد به میدان رفته‌اند. ایوب و ساسان همچنان در تیم فولاد هستند و فرصت بالا بردن رکوردشان را دارند. بختیار رحمانی با 172بازی در رتبه بعدی است و لوسیانو پریرا با 3بازی کمتر این تیم را ترک کرد و فرصت رسیدن به بختیار را از دست داد.

پریرا در 38سالگی بالاخره به دوران بازی‌اش در فولاد خاتمه داد اما رکورد او در گلزنی برای این تیم احتمالا تا سال‌ها پابرجا خواهد ماند. شیمبا طی 2دوره حضور در فولاد، جمعا 6فصل برای این تیم بازی کرد و طی این سال‌ها 58گل به ثمر رساند. او یک‌بار هم با پیراهن فولاد آقای گل لیگ برتر شد. دومین گلزن برتر فولاد در لیگ برتر 24گل با پریرا فاصله دارد. رضا نوروزی که او هم با لباس فولاد آقای گل شده در مجموع 34گل برای این تیم زده و همچنان بالاتر از گلزنان فعلی است. ساسان انصاری با 32گل در رتبه سوم است و فرصت رسیدن به نوروزی را دارد. رتبه چهارم نیز مشترکا در اختیار بختیار رحمانی و ایمان مبعلی است که 23گل زده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید