• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 10 مرداد 1401
کد مطلب : 167511
+
-

کلکسیون کامل شد

حالا کلوپ همه جام‌های ممکن را یکی یک‌بار با لیورپول برده است

کلکسیون کامل شد

یورگن کلوپ در فوتبال به آقای معمولی معروف شده اما حالا رکوردهایی دارد که کمتر کسی توانسته به آنها دست پیدا کند. لیورپول آقای معمولی در آغاز این هفته با نتیجه 3بر یک منچسترسیتی پپ را شکست داد تا حالا کلوپ تمام جام‌های ممکن را با تیم انگلیسی فتح کرده باشد؛ لیگ برتر 20-2019، جام اتحادیه 22-2021، جام حذفی 22-2021، جام خیریه 2022و در اروپا یک لیگ قهرمانان، یک لیگ اروپا و یک سوپرجام اروپا و در نهایت یک جام جهانی باشگاه‌ها. همانطور که می‌بینید کلوپ از هر جام فقط یکی را برای لیورپولی‌ها آورده تا هنوز این طلسم در کارنامه‌اش به چشم بیاید. تنها جام‌هایی که او 2‌بار به آن دست یافته، قهرمانی بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان همراه با دورتموند بوده است.
    مدال‌های نایب قهرمانی پس از باخت مقابل لیورپول در اختیار منچسترسیتی قرار گرفت، اما بازیکنان برای گرفتن آنها از رختکن بیرون نیامدند. گواردیولا بعد از بازی تأیید کرد که بازیکنانش مدال‌ها را در رختکن تحویل گرفته‌اند.
    پپ گواردیولا برای یازدهمین بار مقابل یورگن کلوپ شکست خورد که بیشترین شکست مقابل یک مربی در طول دوران مربیگری‌ اوست.
    حالا در 25 رویارویی بین یورگن کلوپ و گواردیولا 11برد به سرمربی آلمانی رسیده و 9 برد به سرمربی اسپانیایی. 5‌ تقابل این 2‌ مربی هم برنده‌ای نداشته و با تساوی به پایان رسیده است. تیم‌های کلوپ 45 گل به تیم‌های گواردیولا زده‌اند و 46 گل خورده‌اند.
    لیورپول به انتظاری ۱۶‌ساله پایان داد و دوباره فاتح کامیونیتی‌شیلد شد. حالا قرمزها در کنار آرسنال دومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها لقب می‌گیرند. جالب اینکه کلوپ 2‌بار این جام را در ضربات پنالتی از دست داده بود و در سومین تلاشش بالاخره موفق شد این جام را بالای سر ببرد. کلوپ در فینال‌های گذشته کامیونیتی شیلد یک‌بار به همین سیتی و یک‌بار به آرسنال باخته بود.
    داروین نونیس پس از مانه، صلاح و فان‌دایک، چهارمین بازیکن از لیورپول است که تحت هدایت یورگن کلوپ در نخستین بازی رسمی خود موفق به گلزنی می‌شود. کلوپ پس از بازی حسابی از نونیس تمجید کرد و مدعی شد او حتی اگر گلی هم نمی‌زد، عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته بود.
    10گل از مجموع ۱۳‌گل ترنت آلکساندر آرنولد برای لیورپول، از ضربات پشت محوطه جریمه حاصل شده است. از زمان نخستین بازی او برای قرمزها (اکتبر ۲۰۱۶)، تنها محمد صلاح توانسته گل‌های پشت محوطه بیشتری نسبت به TAA برای لیورپول به ثمر برساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید