• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 9 مرداد 1401
کد مطلب : 167407
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pYOq1
+
-

گل‌زن/تاریخ‌سازی، عادتِ بم

الهام محمودی روزنامه‌نگار

خاتون بم قهرمان فصل پیش لیگ برتر فوتبال زنان با پرواز اختصاصی راهی قزاقستان شد تا دیدارهای دوستانه‌ای با قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ این کشور برگزار کند. این بازی‌های تدارکاتی نماینده ایران برای جام باشگاه‌های زنان آسیا، اهمیت تاریخی نیز دارد؛ نخستین بار است که یک تیم باشگاهی در فوتبال زنان ایران با تیمی در حوزه فوتبال یوفا، بازی دوستانه برگزار می‌کند. با این اتفاق مرز حرفه‌ای‌گری در فوتبال زنان ایران، یک گام دیگر جلو می‌رود. این را درنظر بگیرید که یک باشگاه کرمانی توانسته برای تیم زنانش بازی دوستانه خوب تدارک ببیند اما فدراسیون در آستانه جام‌جهانی در برنامه‌ریزی رضایتبخش برای تیم ملی مردان عاجز مانده است.

بهانه تکراری
داستان تکراری برای تیم‌های زنان در ایران، این بار دامنگیر دختران سبزپوش شده و تیم فوتبال زنان ذوب‌آهن را در آستانه انحلال قرار داده است. مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در اظهارنظری عجیب، غیربومی بودن ۱۵بازیکن تیم زنان را دلیل انصراف از تیمداری عنوان کرده و گفته این نفرات خرج زیادی روی دست باشگاه گذاشته‌اند. جدا از اینکه این آمار درست نیست و حدود ۷بازیکن این باشگاه غیربومی هستند، یکی نیست بپرسد آقای احسانی تیم‌ مردان ذوب‌آهن چند بازیکن بومی دارد؟ چرا حتی فکر انحلال تیم مردان به ذهن‌تان خطور نمی‌کند؟ چرا باشگاه‌ها هنگام صرفه‌جویی، راهی جز حذف تیم‌های کم‌هزینه زنان به ذهنشان نمی‌رسد؟

رونق بازار سوپرلیگ
اولین دوره سوپرلیگ زنان قرعه‌کشی شد و قرار است از ۱۸مرداد بین 8تیم برتر لیگ فصل پیش برگزار شود. کاهش تعداد تیم‌ها حامیان مالی را به تیمداری ترغیب کرد، در حدی که رقابتی داغ بر سر خرید امتیاز سوپرلیگ به‌پا بود. استقلال و سایپا از تهران و یک حامی مالی خصوصی از کیش، دنبال سهمیه‌اند اما برخلاف تقاضای بالا، عرضه‌ای در کار نیست و فروشنده‌ای پیدا نشده است. به همین دلیل است که نرخ امتیاز تیم‌ها در فوتسال زنان که قبلاً متقاضی چندانی نداشت، به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. یک برنامه‌ریزی درست می‌تواند ارزش واقعی کاری را که تیم‌ها انجام می‌دهند، نشان دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید