• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 8 مرداد 1401
کد مطلب : 167287
+
-

اختلال در ناوگان حمل‌ونقل هوایی

هشدارهای هواشناسی در روزهای  اخیر فقط به دوری مردم از بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خلاصه نشد‌ و ناوگان حمل‌ونقل هوایی را هم مورد خطاب قرار داد.
به‌گزارش همشهری، سامانه بارشی اخیر و بروز سیل در استان‌های مختلف منجر به اختلال یا لغو برخی پروازها شد.
به‌گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، از عصر پنجشنبه تا ظهر جمعه 5فروند هواپیما در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان فرود اضطراری داشتند.
منصور شیشه‌فروش گفت: فرود اضطراری هواپیمایی ایران‌ایر از بوشهر به تهران به‌دلیل نقص فنی بود که مسافران در هتل اسکان داده شدند و صبح روز جمعه با یک پرواز جایگزین به تهران رفتند. در این هواپیما غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه که به بوشهر سفر کرده بود نیز حضور داشت.
پرواز فوکر۱۰۰ از مقصد بوشهر به فرودگاه مهرآباد تهران به‌دلیل نقص فنی و پروازهای دیگر شامل پرواز استانبول و مدینه به فرودگاه امام‌خمینی تهران، پرواز ۷۳۷ مشهد و پرواز کیش به فرودگاه مهرآباد تهران نیز به‌علت شرایط جوی تهران در فرودگاه اصفهان به زمین نشستند.
ناگفته نماند که فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه احتیاطی و معین پروازهای ۱۱ استان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه و بیش از ۶۰ درصد از پروازهای داخلی فضای کشور است. این فرودگاه واقع در شرق اصفهان دارای ۲ باند با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

از سرگیری پروازهای فرودگاه امام‌خمینی
همزمان با اختلال آب و هوایی و ورود سامانه بارشی مونسون به کشور، عصر پنجشنبه 3پرواز به‌دلیل شرایط بد آب و هوایی از فرود در فرودگاه امام‌خمینی انصراف دادند. یکی از آنها پرواز ایرباس شرکت هواپیمایی لوفتهانزا از فرانکفورت به تهران بود.
پرواز۱۵۹۷ از مدینه نیز که به ‌علت نامساعد بودن شرایط جوی فرودگاه امام‌خمینی به اصفهان تغییر مسیر داده بود، بعد از سوختگیری به فرودگاه امام‌خمینی بازگشت.
ظهر دیروز، جمعه نیز با اعلام پایداری شرایط جوی در فرودگاه امام ‌خمینی، پروازهای خارجی که مجبور به فرود در فرودگاه‌های پشتیبان ازجمله اصفهان شده بودند، به فرودگاه امام‌خمینی بازگشتند. براساس اعلام فرودگاه امام خمینی با عادی شدن شرایط آب و هوایی، لندینگ پروازهای خارجی از سر گرفته شد.

ترکیدن لاستیک هواپیما در مشهد
روز گذشته همزمان با اختلال پروازها به‌دلیل شرایط جوی، ترکیدن لاستیک هواپیما در مسیر مشهد به نجف هم در این مسیر اختلال ایجاد کرد.
صبح روز جمعه پرواز شماره۶۶۴۳ از مشهد به نجف پس از برخاستن، دچار ترکیدگی لاستیک چرخ شد و پس از کاهش سوخت با ادامه پرواز در فضای تقرب مشهد و رسیدن به وزن مجاز در باند فرودگاه مشهد فرود آمد.
خلبان درخواست تخلیه مسافران از طریق سرسره نجات را صادر کرد و همه مسافران، سالم هواپیما را ترک کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید