• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 8 مرداد 1401
کد مطلب : 167255
+
-

وداع با امیراشرف آریان‌پور

وداع با امیراشرف آریان‌پور

امیراشرف آریان‌پور موسیقی‌دان و پژوهشگر پیشکسوت صبح روز پنجشنبه گذشته به‌علت ایست قلبی درگذشت.
به‌گزارش همشهری، آریان‌پور متولد اول تیرماه سال۱۳۱۷ و دانش‌آموخته هنرستان موسیقی ملی بود. سال۱۳۳۶ مدرک کارشناسی خود را از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و سال۱۳۳۹ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت را از دانشکده حقوق ایران دریافت کرد. در ادامه تحصیلات دانشگاهی در ادبیات فارسی، روزنامه‌نگاری و علوم اداری از دانشگاه تهران مدرک دکتری گرفت و سال۱۳۵۲ دکتری تخصصی را در رشته موسیقی‌شناسی از دانشگاه گوته وین اتریش اخذ کرد.
آریان‌پور پس از آن تحصیلات خود را در رشته تاریخ هنر در دانشگاه فرانکفورت پی گرفت و به ایران بازگشت. پس از انقلاب مجددا ایران را ترک کرد و سال۱۳۷۰ در بازگشت دوباره به اتفاق دکتر حسن ریاحی گروه موسیقی دانشگاه آزاد را راه‌اندازی کرد. وی در بهمن۱۳۹۱ در مراسم پایانی بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر تجلیل و در دی‌ماه۱۳۹۴ مراسم تجلیل امیراشرف آریان‌پور و رونمایی از کتاب او «موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی» در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران برگزار شد.
مراسم تشییع و تدفین این موسیقی‌دان برجسته و پیشکسوت روز یکشنبه ۹مرداد(فردا) در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا برگزار می‌شود. به‌گزارش روابط‌عمومی دفتر موسیقی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در پیامی درگذشت استاد امیراشرف آریان‌پور، موسیقی‌دان و پژوهشگر پیشکسوت را تسلیت گفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید