• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 5 مرداد 1401
کد مطلب : 167126
+
-

قبض جامانده در محل سرقت،دزدان را لو داد

انتظامی
قبض جامانده در محل سرقت،دزدان را لو داد

مهم‌ترین سرنخ پلیس برای دستگیری سارقان خانه‌های جنوب تهران یک قبض پارکینگ بود که دزدان آن را در یکی از محل‌های سرقت جا گذاشته بودند.
به گزارش همشهری، از مدتی قبل مأموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت‌های سریالی از خانه‌ها در مناطق جنوب و جنوب غربی پایتخت قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که در تمامی سرقت‌ها دزدان ابتدا از نبود صاحبخانه مطمئن شده و پس از آن قفل در ورودی خانه را تخریب کرده و وارد آنجا شده‌اند. آنها سپس اقدام به سرقت پول‌های نقد، طلا و اموال باارزش دیگر مانند تلویزیون، دوربین، لپ‌تاپ و... کرده و از آنجا گریخته‌اند. شواهد به‌دست آمده در تمامی محل‌های سرقت نشان می‌داد که این سرقت‌ها توسط یک باند صورت گرفته است. باندی که به گواه تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته متشکل از 4مرد بود که صورتشان را با ماسک پوشانده بودند. این 4 نفرپس از پرسه زدن در کوچه‌ها، خانه‌هایی را که صاحبخانه در آن حضور نداشت شناسایی می‌کردند و دست به سرقت از آنجا می‌زدند.
درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری این باند ادامه داشت، شکایتی تازه به‌دست پلیس رسید. شاکی مردی بود که خانه‌اش هدف سرقت قرار گرفته بود. دزدان با ورود به آنجا یک دستگاه تلویزیون، تلفن همراه، پول نقد و طلاهای موجود در خانه را دزدیده بودند. شواهد اولیه نشان می‌داد که این سرقت نیز از سوی همان باند تحت تعقیب صورت گرفته است. اما نکته مهم این بود که به‌گفته صاحبخانه، پس از فرار دزدان یک قبض پارکینگ در خانه وی پیدا شده بود که متعلق به او نبود و شکی وجود نداشت که سارقان آن را جا گذاشته‌اند. با این سرنخ، تحقیقات پلیس وارد مرحله‌ای تازه شد. کارآگاهان موفق شدند خودروی دزدان را شناسایی کنند. محل زندگی صاحب خودرو شناسایی و معلوم شد که 2 نفر از سارقان در آنجا زندگی می‌کنند. در یک عملیات ضربتی هر دو سارق توسط پلیس دستگیر شدند. آنها هر چند مدعی بودند که بی‌گناه هستند اما در ادامه مشخص شد   هر دو نفر، از سارقان سابقه‌داری‌اند   که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان بوده  و به تازگی توانسته‌اند از زندان مرخص بگیرند و پس از آزادی، نقشه سرقت‌های سریالی خود را عملی کنند.
سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهمان پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کردند و مدعی شدند که سرقت‌ها را با همدستی 2نفر از دوستانشان انجام می‌دادند. آنها اعتراف کردند که از چند روز قبل که به مرخصی خارج از زندان آمده‌اند، سرقت‌ها را شروع کرده و در این مدت به 10خانه در محله‌های خانی‌آباد، یافت آباد و بزرگراه نواب دستبرد زده‌اند. به‌گفته سرهنگ ولیپور گودرزی، 2متهم دستگیر شده با دستور قضایی برای کشف جرایم احتمالی دیگرشان در اختیار کارآگاهان هشتم پلیس آگاهی قرار گرفته‌اند. جست‌وجو برای دستگیری 2همدست فراری آنها ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید