• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 5 مرداد 1401
کد مطلب : 167123
+
-

100سکه طلا، بهای آزادی مرد صراف

100سکه طلا، بهای آزادی مرد صراف

3سارق مسلح با ربودن صاحب یک صرافی در شیراز و راننده‌اش برای آزادی او 100سکه طلا باج خواهی کردند، اما 3روز بعد دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، این سرقت مسلحانه چند روز قبل در یکی از خیابان‌های شیراز اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که صاحب یکی از صرافی‌های شهر همراه با راننده‌اش سوار برخودرو در حال عبور از خیابان بودند که ناگهان یک خودروی سمند سد راه‌شان شد. 3سرنشین سمند که مسلح به کلت کمری بودند از خودروی‌شان پیاده شده و شروع به تهدید مرد صراف و راننده‌اش کردند. آنها این دو نفر را با تهدید سلاح به چند خیابان آن طرف‌تر منتقل و در ادامه مبلغ 6هزار دلار را که همراه‌شان بود سرقت کردند. این اما پایان ماجرا نبود؛ چرا که سارقان قصد داشتند علاوه بر دلار تعداد زیادی سکه طلا هم به چنگ بیاورند. آنها که در تمام این مدت اسلحه را روی شقیقه مرد صراف نگه داشته بودند و او را به مرگ تهدید می‌کردند این بار از او خواستند تا با یکی از همکارانش تماس بگیرد و از او بخواهد تا 100سکه طلا برایش بفرستد. مرد صراف که جانش را در خطر می‌دید راهی جز عملی کردن خواسته سارقان نداشت. او طبق آنچه آنها خواسته بودند با همکارش تماس گرفت و از او خواست 100سکه برایش بفرستد. سارقان مسلح ساعتی مرد صراف و راننده‌اش را در خیابان به گروگان گرفتند تا اینکه سکه‌های طلا رسید و بعد از تحویل گرفتن سکه‌ها آنها را رها کرده و با خودروی‌شان از آنجا گریختند.
به‌دنبال گزارش این سرقت مسلحانه به پلیس، تحقیقات فنی توسط افسران پلیس آگاهی آغاز شد. هرچند تبهکاران تلاش کرده بودند ردی از خود باقی نگذارند اما در حالی که فقط 72ساعت از این سرقت می‌گذشت آنها به سرنخ‌هایی از سارقان دست یافتند و موفق شدند در عملیاتی ضربتی هر سه‌ متهم را دستگیر کنند. متهمان در بازجویی‌های اولیه به سرقتی که مرتکب شده بودند اعتراف کردند. آنها گفتند که از مدت‌ها قبل با زیرنظر گرفت صاحب صرافی نقشه این سرقت را طراحی کرده بودند.
سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس با اعلام جزئیات این پرونده گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های صورت گرفته به طراحی نقشه آدم ربایی و سرقت مسلحانه اعتراف و انگیزه خود از انجام این کار را باج خواهی و به‌دست آوردن پول اعلام کردند. به‌گفته او مقداری از اموال مسروقه از متهمان کشف شد و آنان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید