• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 5 مرداد 1401
کد مطلب : 167044
+
-

4شگفت‌انگیز

4شگفت‌انگیز

دنیای تنیس، آخر تابستان لحظه‌ای تاریخی را مشاهده خواهد کرد؛ بزرگ‌ترین رقبایی که این ورزش به چشم دیده است، این بار در یک تیم در کنار هم و برای هدفی مشترک بازی خواهند کرد.
قرار است در رقابت‌های جام راد لیور که آخر سپتامبر در لندن برگزار می‌شود، راجر فدرر، رافائل نادال، نواک جوکوویچ و اندی ماری در تیم اروپا حاضر باشند. حضور 3اسطوره این ورزش از قبل مشخص بود و جوکوویچ هم با اعلام خبر حضورش در این تیم، جشن و سروری در عالم تنیس به راه انداخت.
قهرمان صرب که اخیرا در ویمبلدون بیست و یکمین گرند اسلم خود را برده و حالا فقط یک جام کمتر از نادال و یکی بیشتر از فدرر دارد، درباره حضور در این جام گفته است: «این تنها رقابتی است که در آن می‌توانید در یک محیط تیمی، آن هم در کنار کسانی که معمولا رقابت سختی با آنها دارید بازی کنید. پیوستنم به رافا، راجر و اندی که 3نفر از بزرگ‌ترین رقبای ابدی من هستند، واقعا لحظه‌ای نادر در تاریخ ورزش ماست.»
حضور هر کدام از این ستاره‌ها می‌تواند هر رقابتی را جذاب کند و حالا فکرش را بکنید که هر 4نفر آنها، آن هم در یک تیم، راکت می‌زنند. این 4نفر به‌صورت خیره‌کننده‌ای برای مدتی بسیار طولانی بر دنیای تنیس مسلط بودند. بین سال‌های 2004تا 2022، همیشه دست‌کم یک نفر از آنها در صدر بهترین تنیسورهای دنیا بوده‌اند. و 66گرند اسلم از 76گرند اسلمی که در سال‌های اخیر توزیع شده، نصیب آنها شده است. به سختی می‌توان گروه اندکی از ورزشکاران را در ورزش‌های دیگر پیدا کرد که چنین تسلطی بر رشته ورزشی خود داشته باشند.
با این شرایط، تکرار قهرمانی تیم اروپا در این جام جوان، ‌تقریبا قطعی است، مگر اینکه جوان‌های تیم بقیه دنیا از خود شایستگی فراموش‌نشدنی‌ای نشان بدهند. این جام که به افتخار راد لیور، اسطوره استرالیایی دنیای تنیس نامگذاری شده، در واقع رقابتی 3روزه است که در جاهای مختلف دنیا برگزار می‌شود. امسال قرار است لندن میزبان جام راد لیور باشد. پیش‌تر در پراگ 2017، شیکاگو 2018، ژنو 2019و بوستون 2021تیم اروپا قهرمان شده است.
هر تیم 6بازیکن دارد که معمولا سرشناس‌ترین بازیکنان قاره اروپا و دیگر قاره‌های دنیا هستند. 2 عضو دیگر تیم اروپا هنوز مشخص نشده‌اند. امسال تا اینجا حضور فلیکس اوژیه آلیاسیم کانادایی، تیلور فریتز آمریکایی و دیه‌گو شوارتزمن آرژانتینی در تیم دنیا مشخص شده است.
بیورن بورگ کاپیتان تیم اروپا و مرد شماره‌یک سابق دنیا، درباره حضور این 4غول دنیای تنیس گفته است: «هرگز تصور نمی‌کردم که این 4 نماد ورزش را در یک تیم داشته باشیم. من قدر این لحظه را می‌دانم و کاملا منتظر آن هستم. هر سال هدف ما بردن است. با رافا، راجر، اندی و نواک در تیم، فکر کنم شانس زیادی داشته باشیم.» تیم جهان زیرنظر جان مک‌انرو مرد شماره‌یک سابق دنیا مسابقه می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید