• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 5 مرداد 1401
کد مطلب : 167042
+
-

از بیمارستان منچستر تا تورین

مصدومیت‌های پل پوگبا از بین نمی‌رود بلکه از تیمی به تیمی دیگر منتقل می‌شود

از بیمارستان منچستر تا تورین

یوونتوس در نقل‌وانتقالات چندان موفق نبوده. با وجود اینکه میزان بدهی‌های این باشگاه به‌مراتب کمتر از بارسلوناست، به‌دلیل آنکه اهرمی اقتصادی نبوده که آنها فعال کنند و به پول برسند، نتوانسته‌اند در نقل‌وانتقالات خیلی فعال باشند. دیبالا را رایگان از دست دادند و دی ماریا را مجانی گرفتند. پل پوگبا را هم رایگان جذب کردند اما این خرید برایشان به‌صرفه نبود. با اینکه پوگبا تست‌های پزشکی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته بود، در نخستین جلسه‌های تمرینی دچار مصدومیت شد و به بازی امروز صبح مقابل رئال‌مادرید نرسید. آسیب‌دیدگی تازه او در مینیسک پاست و ممکن است جراحی مینیسک او را 3ماه از فوتبال دور نگه‌دارد. این بازیکن در منچستریونایتد در 3فصل در ۸مقطع مصدوم شد و در مجموع ۷۲بازی را از دست داد که هیچ‌کدام از آن موارد ربطی به مینیسک نداشت. آسیب‌دیدگی‌های او مربوط به کشاله ران، همسترینگ، قوزک پا، کمردرد، ماهیچه ساق، پیچ‌خوردگی مچ پا و کرونا بود. حالا آلگری برای پر کردن جای خالی این بازیکن در خط هافبک باید به فکر خریدهای جدید باشد.
آرون رمزی و بنتانکور 2بازیکنی هستند که در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل سال گذشته در پست هافبک مرکزی جدا شدند. وضعیت آرتور ملو هم نامشخص است و تنها چیزی که روشن شده، این است که آلگری او را نمی‌خواهد و این هافبک برزیلی دیر یا زود به‌طور قرضی یا قطعی باید جدا شود. والنسیا برای جذب آرتور ملو، هافبک برزیلی یوونتوس دست به‌کار شده است. با این‌حال دستمزد 5میلیون یورویی او می‌تواند مانع این انتقال باشد. آدرین ربیو هم در رادار لیون قرار دارد و ممکن است در همین تابستان باشگاه را به مقصد این تیم یا حتی پاری‌سن‌ژرمن ترک کند. تنها گزینه برای پست هافبک جذب پاردس از پاری‌سن‌ژرمن است. پاریسی‌ها این آرژانتینی را در فاصله یک فصل مانده به پایان قراردادش نمی‌خواهند. 20الی 25میلیون یورو ارزش این بازیکن تخمین زده می‌شود اما پی‌اس‌جی با پایین‌تر از این رقم هم راضی خواهد شد. یک گزینه دیگر هم هست که هزینه بیشتری دارد؛ میلینکوویچ ساویچ، هافبک صربستانی تیم لاتزیو. مدیر برنامه‌های او که به‌تازگی انتقال کولیبالی را از ناپولی به چلسی قطعی کرده، دنبال تیمی بزرگ‌تر برای این بازیکن است. او زمانی گزینه رئال‌مادرید هم بود اما برچسب 100میلیونی قیمت روی او رئال را از این خرید منصرف کرد. منچستریونایتد هم درصورتی که از خرید فرنکی دی‌یونگ ناامید شود به سراغ این بازیکن می‌رود. میلینکوویچ ساویچ درصورت انتقال به هر یک از 2تیم منچستر یا یوونتوس به‌طور تضمینی در ترکیب فیکس خواهد شد.
در سایر پست‌ها هم مشکلاتی وجود دارد. با جدایی دلیخت و کیه‌لینی یک مدافع برزیلی به‌نام برمر از تورینو جذب شده که فعلا کفایت می‌کند. در خط حمله تنها ولاهوویچ در دسترس است. دیبالا و برناردسکی رایگان جدا شده و به آاس‌رم و اف‌سی تورنتو پیوسته‌اند. زمستان گذشته هم موسم جدایی کولوسفسکی بود که به‌مدت یک فصل و نیم قرضی به تاتنهام برود. تنها دی‌ماریا در پست‌های هجومی جذب شده است. آلگری اصرار شدیدی به جذب دوباره موراتا دارد اما اتلتیکو با یووه راه نمی‌آید و می‌خواهد بازیکن قرضی‌اش را برگرداند. هدف‌های یوونتوس درصورت ناکامی در بازگرداندن موراتا به این ترتیب هستند: آرناوتوویچ، آندره‌آ بلوتی، تیمو ورنر، فیرمینو و مارسیال. آرناتوویچ که با باشگاه بولونیا قرارداد دارد. چلسی قصد داشت ورنر را در قرارداد دلیخت بگنجاند و قیمت این مدافع هلندی را کاهش دهد اما یووه قبول نکرد. لیورپول که سادیو مانه و اوریگی را از دست داده و داروین نونیس را به خدمت گرفته، ممکن است فیرمینو را هم از دست بدهد. یوونتوس پیشنهادی 20میلیونی برای خرید این برزیلی به لیورپول داده اما رد شده. شاید اگر 5تا 10میلیون دیگر روی این پیشنهاد گذاشته شود، کلوپ با جدایی او موافقت کند. مارسیال به‌شدت روی دور گلزنی است و حتی عده‌ای معتقدند اگر کریستیانو رونالدو برگردد باید ذخیره او در ترکیب منچستریونایتد باشد. تن‌هاخ به هیچ وجه حاضر به از دست دادن این مهاجم فرانسوی که یک نیم‌فصل را قرضی در والنسیا سپری کرد نیست. تنها آندره‌آ بلوتی می‌ماند که پس از پایان قراردادش با تورینو بازیکن آزاد است و چندین پیشنهاد دارد. فعلا پول 67میلیونی فروش دلیخت به بایرن‌مونیخ صرف پر کردن چاله چوله‌های باشگاه شده و بعید است یووه برای خرید بازیکن به بخش زیادی از آن دست بزند.

ممفیس در آلیانس

جدا از گزینه‌هایی مثل موراتا، مارسیال، آرناتوویچ، بلوتی، ورنر و... برای خط حمله، یوونتوس با نماینده لوییس موریل، بازیکن کلمبیایی و 31ساله تیم آتالانتا هم صحبت کرده است. موریل بازیکنی چندپستی است که توانایی بازی به‌عنوان مهاجم نوک، بازیکن پشت مهاجم یا بال را هم دارد. او فصل گذشته در 39بازی‌اش برای آتالانتا 14گل زد و 19پاس گل داد اما مهم‌تر از آن اخباری است که رسانه‌های اسپانیایی درباره علاقه یووه به جذب ممفیس دیپای منتشر کرده‌اند. نشریه موندودپورتیوو کاتالونیا نوشته که ممفیس در فهرست خرید یووه قرار گرفته است. این مهاجم 28ساله تا سال 2023با بارسلونا قرارداد دارد و رقم موردنظر بارسا برای فروش او 20میلیون یورو است. با وجود مهاجمانی مثل لواندوفسکی، اوبامیانگ، فاتی، دمبله، رافینیا، فران تورس دیگر جایی برای ممفیس در خط حمله بارسا وجود ندارد. علاوه بر یوونتوس، تیم‌های بزرگ دیگری مانند میلان، اینتر، ناپولی و تاتنهام هم برای جذب ملی‌پوش هلندی بارسلونا ابراز تمایل کرده‌اند. البته این ادعای روزنامه کاتالونی شاید ساختگی و برای بازارگرمی باشد و ترغیب باشگاه‌های دیگر برای جذب این مهاجم لیست مازاد ژاوی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید