• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 5 مرداد 1401
کد مطلب : 167027
+
-

نکته بازی/ هیچ‌کس راضی نیست

به مهدی رحمتی گفته‌اند قرعه آلومینیوم در فصل جدید متعادل به‌نظر می‌رسد و مثلا اینطور نیست که تیمش چند هفته پشت سر هم با مدعیان مصاف داشته باشد. سرمربی تیم اراکی هم گفته: «چنین چیزی را قبول ندارم. همه تیم‌های لیگ ایران مدعی هستند.» این قشنگ از آن حرف‌هایی است که فقط در ایران می‌شنوید. بله؛ همه تیم‌ها قابل احترام هستند و مصاف با آنها دشواری خاص خودش را دارد، اما خداوکیلی مگر می‌شود هر 16تیم لیگ برتر «مدعی» باشند. مدعی چی؟ قهرمانی؟ از بین 16تیم فعلی لیگ کلا فقط 4تیم سابقه قهرمانی در این مسابقات را دارند. 12تیم دیگر بدون تجربه قهرمانی چطوری مدعی هستند؟ اساسا نارضایتی و سخت جلوه‌دادن کار، در فوتبال ایران اپیدمی است و دوستان با هم مسابقه «دشوارنمایی» دارند!

چندان هم پنهان نیست
یک رسانه آمریکایی در تحلیل شرایط تیم ملی ایران به تمجید از مهدی طارمی پرداخته و به او لقب «اسلحه پنهان اسکوچیچ» داده است. یک کلمه از این سه کلمه درست است و دو تای دیگر غلط. بله؛ طارمی «اسلحه» است، چون بهترین بازیکن فعلی فوتبال کشورمان به شمار می‌آید، اما نه پنهان است و نه به نفع اسکوچیچ کار می‌کند! مهدی خیلی علنی و آشکار، علیه سرمربی تیم ملی عمل می‌کند و هر چه فشنگ در خشاب دارد، سخاوتمندانه به مربی کروات می‌بخشد! حالا کاری به سطح کیفی اسکو نداریم، اما از قدیم گفته‌اند بازیکن باید از چوب خشک هم تبعیت کند که گویا طارمی چنین موضوعی را قبول ندارد. در مجموع کاش چیزی که رسانه آمریکایی گفت درست بود و طارمی صفر تا صد، بی‌حاشیه برای تیم ملی می‌جنگید.

خدا از دهان‌تان بشنود
تیم ملی کشورمان یکی از بدترین دوره‌های آماده‌سازی قبل از جام‌جهانی را پشت‌سر می‌گذارد و بعید است هیچ تیمی تا به حال با این شکل برای چنین مسابقاتی آماده شده باشد. اردوی خرداد که مفت و مسلم از دست رفت و چیزی که از آن باقی ماند، فقط دعوا و دردسر بود. امیدواریم اردوی بعدی شرایط بهتری داشته باشد. اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، تیم ملی روز یکم مهر در اردوی اتریش یک بازی دوستانه با اروگوئه برگزار می‌کند که حتما کیفیت بالایی خواهد داشت. یک فیفادی دیگر در همان اردو هم داریم که فعلا حریف ایران مشخص نشده، اما گفته می‌شود شاید تیم کشورمان به مصاف سنگال برود. امیدواریم این اتفاق رخ بدهد، چرا که قهرمان آفریقا تیم بسیار خوبی است و می‌تواند شاگردان اسکوچیچ را به‌طور جدی محک بزند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید