• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 5 مرداد 1401
کد مطلب : 167016
+
-

یک نفر دیگر از جمع «رفقای خوب» کم شد

یک نفر دیگر از جمع «رفقای خوب» کم شد

پل سوروینو، بازیگر فیلم «رفقای خوب» و سریال «نظم و قانون»، پس از چند سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری در ۸۳سالگی درگذشت. 
پل آنتونی سوروینو در ۱۳آوریل۱۹۳۹ در بروکلین نیویورک متولد شد و در فیلم‌هایی چون «رفقای خوب»، «نیکسون»، «دیک تریسی»، «سرخ‌ها»، «لمسی از عزت» بازی کرد و در تلویزیون سابقه بازی در سریال «نظم و قانون» را داشت و در تئاتر برادوی نیز در نمایش‌هایی چون «آن فصل قهرمانی» به روی صحنه رفته بود. او برای بازی در نمایش «آن فصل قهرمانی» به کارگردانی «جیسون میلر» در سال۱۹۷۲ در برادوی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و برای آن نامزد جایزه تونی شد و بعدها نقش خود را در نسخه سینمایی این نمایش هم تکرار کرد.
همچنین سوروینو نقش‌آفرینی درخشانی در فیلم نامزد اسکار «لمسی از عزت» داشت و در سال۱۹۸۱ در فیلم رفیق دیرینه خود «وارن بیتی» با عنوان «سُرخ‌ها» بازی کرد، اما شاید بتوان او را بیشتر به‌خاطر بازی در نقش «پل سیسرو» با نام مستعار بیگ پائولی در فیلم «رفقای خوب» از «مارتین اسکورسیزی» به یاد آورد. او در سال۱۹۹۱، در سریال ۳۱قسمتی «نظم و قانون» در نقش کارآگاه فیلیپ سرتا بازی کرد و این شخصیت پس از مجروح شدن حین انجام وظیفه با کارآگاه دیگری با بازی «جری اورباک» جایگزین شد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید