• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 3 مرداد 1401
کد مطلب : 166836
+
-

نکته بازی/شانس آوردی استاد!

موج بهره‌مندی از کمک‌داور ویدئویی کم‌کم تمام نقاط جهان را در برمی‌گیرد و حتی ضعیف‌ترین کشورها هم این سیستم را به‌کار گرفته‌اند. در ایران اما همچنان خبری از این فناوری نیست و خوش‌بین‌ترین هموطن‌مان هم نمی‌تواند حدس بزند چه زمانی پای VAR به کشور باز خواهد شد. این داستان اما آفت‌های دیگری هم دارد. بازیکنان ایرانی چون در داخل کشور به‌طور مستمر با این سیستم کار نمی‌کنند، در مسابقات بین‌المللی به مشکل می‌خورند و البته داوران ایرانی هم دقیقا به همین دلیل در حال از دست دادن تورنمنت‌‎های مختلف هستند. در نتیجه باید بگوییم علیرضا فغانی هم خوش‌شانس بود که به استرالیا رفت وگرنه شاید یکی از بهترین داوران دنیا، جام‌جهانی را از دست می‌داد. فغانی اخیرا در استرالیا بازی دوستانه منچستریونایتد و آستون‌ویلا را سوت زد.

این قدر هم سر و صدا ندارد
در فصلی که شاهد موج بازگشت لژیونرهای ایرانی هستیم و باشگاه‌های کشور در پرداخت دستمزدهای سخاوتمندانه روی دست خارجی‌ها بلند شده‌اند، همچنان گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال بازگشت محمد محبی به لیگ برتر هم وجود دارد. این بازیکن سابق سپاهان که یک دوره کوتاه درخشید و حتی به تیم ملی هم دعوت شد، فصل گذشته به عضویت سانتاکلارا درآمد و البته دوران چندان موفقی را هم در این تیم پشت سر نگذاشت. محبی در تیررس باشگاه‌هایی مثل استقلال و سپاهان قرار دارد و اخبار زیادی در مورد احتمال انتقال او به گوش می‌رسد؛ خبرهایی که شاید تناسب چندانی باکیفیت این بازیکن نداشته باشد. به هر حال محبی برای تیم پرتغالی فقط 2گل زده و فصل آخر حضورش در سپاهان هم تنها 3گل زده بود. پس بی‌خودی انتظارها را بالا نبرید.

الان خوشحالید آقای تاج؟
آنطور که یکی از اعضای حقوقی فدراسیون فوتبال خبر داده، گویا دادگاه عالی ورزش غرامت 6میلیون یورویی را که باید به مارک ویلموتس پرداخت می‌شد، به 3میلیون یورو کاهش داده است. این البته اتفاق خوبی است. بالاخره بخشی از ضرر کاسته شده و شاید مهدی تاج که در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کرده، اعتماد به نفس بالاتری هم پیدا کند. با وجود این اصل ماجرا همچنان یک «فاجعه» عظیم است که در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد. غیراز این 3میلیون یورو که باید به مربی بلژیکی بپردازیم، او طی دوران حضورش در ایران 2میلیون یوروی دیگر هم به‌صورت نقدی دریافت کرده که در مقابل این سخاوت تاریخی، به بحرین و عراق باخته است! خلاصه گفتیم که بدانید ما اینها را فراموش نمی‌کنیم جناب آقای تاج!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید