• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 مرداد 1401
کد مطلب : 166835
+
-

گام بلند برای توسعه همه‌جانبه

رویداد
گام بلند برای توسعه همه‌جانبه

نخستین رویداد «هم‌افزایی برای مدیریت ایران۱۴۰۱» روز گذشته با حضور 800 شرکت‌کننده در مصلای امام‌خمینی(ره) آغاز به‌کار کرد. به‌گزارش همشهری، رویداد هم‌افزایی برای مدیریت ایران در نخستین دوره برگزاری خود قصد دارد حلقه وصلی میان مدیران کشور و شرکت‌ها، مؤسسات و گروه‌هایی باشد که دارای الگو، ایده و محصولی برای حل چالش‌های اساسی ایران هستند.

هم‌افزایی، حلقه مفقوده مدیریتی
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در آیین افتتاحیه این رویداد که صبح روز گذشته (یکشنبه 2مرداد) برگزار شد، گفت: بدون هم‌افزایی بین دولت و مردم مشکلات حل نمی‌شود و حلقه مفقوده مدیریتی در برخی موارد مقوله هم‌افزایی است.
سید صولت مرتضوی با بیان اینکه برای اداره جامعه چند عنصر نیاز و یکی از آنها داشتن برنامه است، افزود: برای اجرای برنامه‌ها هم به 2عامل نیاز داریم که یکی منابع انسانی و دوم بودجه است.
به‌گفته او، اگر 3موضوع برنامه، منابع انسانی و بودجه در کنار هم قرار گیرند و در خدمت مدیریت تحول‌خواه باشند، گام‌های بلندی در راستای توسعه همه‌جانبه برداشته می‌شود.
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری اظهار امیدواری کرد رویداد هم‌افزایی برای مدیریت ایران به حل بخشی‌از مشکلات در عمران و آبادانی و مسائل مدیریتی دیگر منجر شود.

در مسیر مردمی شدن
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امر مردمی‌سازی دولت، نیز در این آیین با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی بدون مشارکت مردم از عهده پیشبرد کارها بر نخواهند آمد، گفت: مردم در حدی که شایسته است در شکل‌گیری مسائل مختلف کشور و نظام تأثیرگذار نیستند درحالی‌که سابقه سال‌های گذشته از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد هر گاه انقلاب به سمت مردم رفت، سربلند و موفق شد. در همین 2سال گذشته و در بحرانی که شیوع ویروس کرونا برای کشور ایجاد کرد، با همیاری و همراهی مردم بود که توانستیم از این بحران عبور کنیم.
سیداحمد عبودتیان، افزود: مدیران هم گاهی باورشان شده که تمام کارها را باید خودشان انجام دهند، اما واقعیت این است که امکان چنین کاری وجود ندارد و تنها با مشارکت و حضور مردم است که می‌توان کارها را پیش برد.
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، تأکید کرد: رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران گامی است در بسترسازی مناسب برای حضور مردمی در پیشبرد فعالیت‌های مهم و این‌ گام اول و بخشی از مسیر رفتن به سمت دولت مردمی است.

حضور 800مجموعه مردمی
دبیر اجرایی نمایشگاه رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران هم در این آیین درباره ایده اولیه نمایشگاه توضیح داد: ایده اولیه این رویداد از آنجایی شکل گرفت که وقتی به سراغ مدیران موفق رفتیم، این درخواست را داشتند که ظرفیت‌های آنها به مدیران کشور معرفی شود.
 علی منصوری با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ مجموعه مردمی در ظرفیت‌های مختلف در این رویداد حضور دارند، گفت: ارتباط بین مدیران دولتی و شرکت‌ها در این رویداد شکل می‌گیرد. 
وی افزود: ایده‌ها و فکر‌های بسیاری وجود دارد و اگر به‌دنبال اصلاح فرایند‌ها و ساختار‌ها هستیم این رویداد دارای این ظرفیت است.
 منصوری ادامه داد: برای اولین‌بار جمع کردن این مجموعه بسیار سخت بود و از بین ۱۴۰۰شرکت و مجموعه،
۸۰۰ شرکت برای حضور در این رویداد دعوت شدند. 
دبیر اجرایی رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران۱۴۰۱، حل مسائل کشور به‌دست مردم را شعار رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: این رویداد مختص مدیران کلان ‌ و جزء دولتی است و صرفا برای عموم
مردم نیست.

فعالیت 4هزار گروه مردم‌نهاد
معاون امور جوانان وزارت ورزش هم در بخشی از آیین افتتاحیه رویداد گفت: مردم بهترین بازوی ساختار حاکمیت برای رصد و کشف مسائل واقعی کشور هستند و بهترین راه‌حل را آنها ارائه می‌کنند، پیشرفت‌های بزرگ در دهه‌های اخیر به‌خاطر حضور مردم و در میدان بودن مجموعه‌های مردمی است.
وحید یامین‌پور با اشاره به فعالیت 4هزار گروه مردم‌نهاد در کشور اظهار کرد: این گروه‌ها در عرصه‌های مهارت‌آموزی، کار‌آفرینی، گردشگری، آموزشی، مشاوره، فرهنگی، جهادی و اجتماعی فعال هستند که در این نمایشگاه 30مجموعه مردمی حضور دارند و می‌شود گفت از هر صد مجموعه یکی در نمایشگاه حاضر است. 
وی بهترین مجموعه‌های مردم‌نهاد را متعلق به کشورمان دانست و گفت: نمونه‌های آن بسیج و گروه‌های جهادی هستند که پاکیزه‌تر و موفق‌تر از آنها در جهان وجود ندارد. دولت هوشمندانه دنبال استفاده از این ظرفیت‌هاست.

رویداد هم‌افزایی مدیریت از دوم تا چهارم مرداد ازساعت ۹صبح تا ۱۸ در مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید