• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 3 مرداد 1401
کد مطلب : 166830
+
-

بمب؛ یک شوخی عاشقانه

در مورد شرایط متفاوت پارسال و امسال اسدی و قاسمی‌نژاد

یکی از بی‌رحمانه‌ترین شوخی‌هایی که فصل نقل‌وانتقالات با فوتبال ایران کرد، از اعتبار ساقط‌کردن برخی کلمات مثل «بمب» بود. زمانی از این اصطلاح مثلا برای انتقال مستقیم مهدی هاشمی‌نسب از پرسپولیس به استقلال یا انتقال بالعکس علیرضا نیکبخت‌واحدی استفاده می‌شد، اما در این روزگار کار به جایی کشیده که سعید صادقی هم تبدیل به بمب می‌شود و با بنز و بادیگارد به محل عقد قرارداد می‌رود! از قضا بررسی حال و احوال فعلی 2بمب پارسال نقل‌وانتقالات به خوبی نشان می‌د‌هد  که سطح چنین کلماتی تا کجا تنزل کرده است. صحبت در مورد رضا اسدی و امین قاسمی‌نژاد است که سال گذشته در چنین روزهایی از سرتیتر سایت‌ها و خبرگزاری‌ها پایین نمی‌آمدند اما حالا مهجور و بی‌مشتری رها شده‌اند.
حتما یادتان هست که رضا اسدی روح و روان پرسپولیسی‌ها را شخم زد تا راضی به عقد قرارداد با این باشگاه شود. او دیر و گران آمد، کلی ناز کرد و نهایتا هم رضایت داد فقط یک قرارداد یکساله ببندد. در آن زمان خوشحالی پرسپولیسی‌ها از عقد چنین قراردادی کاملا آشکار بود. با وجود این، همه دیدند که اسدی در زمین چه کرد و چطور از همان ابتدا انتقادات زیادی را برانگیخت. امین قاسمی‌نژاد هم همان بازیکنی است که بعد از جذب او از سوی استقلال، فرزاد مجیدی اعلام کرد این تیم برنده داربی نقل‌وانتقالات شده، اما او بعد از سپری‌کردن یک نیم‌فصل ناامیدکننده به گل‌گهر سیرجان پیوست و حالا هم بلاتکلیف است.
آنچه بر این دو بازیکن گذشت، به وضوح نشان می‌دهد بسیاری از جار و جنجال‌ها در مورد سوژه‌های نقل‌وانتقالاتی کاذب است. این رویکرد نه‌تنها سطح کلی فوتبال ایران را تنزل می‌دهد  بلکه روی خود بازیکنان هم فشار می‌آورد و باعث می‌شود نتوانند عملکرد عادی و طبیعی‌شان را داشته باشند. البته می‌فهمیم به سود برخی عوامل جانبی است که چنین انتقال‌هایی را تا حد امکان بولد کنند  اما از نظر فنی در پس این مبالغه‌ها چیزی جز «زیان» متوجه فوتبال ایران نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید