• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 2 مرداد 1401
کد مطلب : 166738
+
-

گرینویچ/اعدام مرد همسرسوز


سیچوان: دادگاهی در چین مردی را که به جرم آتش‌زدن همسر سابقش محکوم شده بود، اعدام کرد. به گزارش گاردین، قاتل در سپتامبر۲۰۲۰ همسر سابق خود را به آتش کشیده و این کار را به‌صورت زنده در پلتفرم ویدئوی کوتاه Douyin پخش کرده بود. در فیلم می‌بینیم که همسر سابقش وارد اتاق او شد و با حمله به این زن بر صورت او بنزین پاشید و او را آتش زد. این در حالی بود که این صحنه‌ها به‌صورت زنده برای دنبال‌کنندگان برنامه لامو در حال پخش بود. لامو بیش از ۷۸۲ هزار نفر دنبال‌کننده داشت و حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم ویدئوهای او را لایک کرده بودند. لامو در پلتفرم Douyin که شبکه‌ای مشابه تیک‌تاک است ویدئوهای کوتاه مختلفی از زندگی خود و مناطق حومه سیچوان به نمایش می‌گذاشت. در نقطه مقابل این حادثه، مردی چینی در مارچ سال‌جاری میلادی همسرش را بیرون از آتش‌سوزی در بالکن نگه داشت و بر اثر حرارت خودش در اثر سوختگی جان باخت.

ممنوعیت کار پرستار‌ها 

 پاریس: عالی‌ترین نهاد بهداشت و درمان فرانسه اعلام کرد پزشکان و پرستارانی که همچنان از تزریق واکسن کووید خودداری می‌کنند، اجازه بازگشت به‌کار را  ندارند. هیأت دولت الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه این تصمیم را تأیید کرده است. سپتامبر سال۲۰۲۱ و همزمان با گسترش کارزار واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید-19 و با توجه به خودداری اقلیتی از کادر درمانی از تزریق این واکسن، مسئله ممنوعیت کار این گروه از افراد به‌صورت قانونی اجرایی شد. با وجود این محدودیت، پس از انتخابات پارلمانی اخیر و تضعیف حزب متبوع امانوئل مکرون، احزاب مخالف دولت بحث لزوم بازگشت به‌کار کادر درمانی مخالف واکسن را به پیش کشیدند. استدلال مخالفان، کمبود شدید کارکنان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های فرانسه بود. 

یک نفوذی اسرائیل در مکه
 
ریاض: سخنگوی پلیس شهر مکه از بازداشت یکی از شهروندان عربستان سعودی به اتهام تسهیل ورود یک خبرنگار رژیم‌صهیونیستی به مکه خبر داد. به‌گزارش العربیه، براساس گزارش‌های منتشرشده در این زمینه، گیل تامری، خبرنگار مورد نظر، گذرنامه آمریکایی دارد و برای کانال۱۳ اسرائیل کار می‌کند. گیل تامری در اوایل این هفته ویدئویی از خود منتشر کرد که او را در حال رانندگی در شهر مکه نشان می‌داد. حضور این خبرنگار اسرائیلی در شهر مکه از این جهت امری بدیع به‌حساب می‌آید که براساس قوانین عربستان سعودی، ورود غیرمسلمان‌ها به شهر مکه ممنوع است و پلیس این کشور به‌منظور کنترل ورود غیرمسلمان‌ها به این شهر یک سیستم ایست‌بازرسی دقیق طراحی کرده است. 
العربیه همچنین در مورد ورود تامری به مکه نوشت: «او به بالای کوه عرفات، مکان مقدسی که مسلمان‌ها هنگام به‌جا آوردن مراسم حج در آن جمع می‌شوند، نیز صعود کرد.» تاماری در گزارشی که از سفرش به شهر مکه تهیه کرد و پس از بازگشت او به اسرائیل منتشر شد، تأکید کرد سفر به مکه جزو آرزوهایش بوده و فردی که موافقت کرده به او کمک کند، نمی‌دانسته به یک خبرنگار اسرائیلی کمک می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید