• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 مرداد 1401
کد مطلب : 166720
+
-

ایران؛ دهمین فولادساز دنیا

باوجود افت میزان تولید در جهان، ایران همچنان جایگاه دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد را حفظ کرده است

ایران همچنان رتبه دهم تولید فولاد در جهان را حفظ کرده و تا نیمه سال2022 میلادی با تولید 13.6میلیون تن فولاد در باشگاه عمده‌ترین تولیدکنندگان فولاد جای گرفته است. انجمن جهانی تولید فولاد کل تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال‌جاری میلادی را 13.6میلیون تن اعلام کرد و از حفظ جایگاه دهمی ایران در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد دنیا طی این دوره خبر داد.

کاهش تولید جهانی فولاد
جدیدترین آمار از سوی انجمن جهانی تولید فولاد نشان می‌دهد کل تولید فولاد دنیا در نیمه نخست سال‌جاری میلادی 5.5درصد کاهش یافته و به ۹۴۹میلیون تن رسیده است، درحالی‌که در نیمه نخست سال قبل میلادی یک‌میلیارد‌و4میلیون تن فولاد در دنیا تولید شده بود. براساس این گزارش، کل تولید فولاد ایران در ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال بالغ بر 13.6میلیون تن بوده که این رقم نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 10.8درصد کاهش داشته است.

رتبه‌بندی تولیدکنندگان عمده فولاد
براساس آمارهای انجمن جهانی تولید فولاد، چین بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در دنیاست که در 6ماهه2022 میلادی ۵۲۶میلیون تن فولاد تولید کرده و عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد دنیا را حفظ کرده است. طبق این آمارها، چین نیز کاهش تولید فولاد را تجربه کرده و تولیدش در 6ماهه امسال 6.5درصد کمتر از تولید مدت مشابه در سال قبل بوده است. بعد از چین، هند نیز با تولید 63.2میلیون تن و ژاپن با تولید ۴۶میلیون تن فولاد به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم عمده‌ترین تولیدکنندگان فولاد قرار گرفته‌اند و آمریکا در رتبه چهارم جای گرفته است. طبق آمار آمریکا نیز به‌عنوان چهارمین تولیدکننده فولاد دنیا با کاهش 2.2درصدی تولید مواجه بوده و کل فولاد تولیدی این کشور به 41.1میلیون تن رسیده است. در جدول برترین تولیدکنندگان فولاد، کشورهای روسیه، کره‌جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل به‌ترتیب رتبه‌های پنجم تا نهم را به‌خود اختصاص داده‌اند و درنهایت ایران با تولید 13.6میلیون تن، دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا در نیمه نخست۲۰۲۲ بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید