• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 2 مرداد 1401
کد مطلب : 166672
+
-

بازارها/نوسان قیمت تیبا با جدی‌شدن توقف تولید

نوسان قیمت تیبا با جدی‌شدن توقف تولید
به گزارش تسنیم، براساس اعلام وزیر صنعت قرار است 2 عضو خانواده تیبا یعنی تیبا صندوقدار، تیبا 2 و ساینا به همراه سمند ایران‌خودرو از خط تولید خارج شوند. خروج این خودروها باعث خواهد شد تا ارزان‌ترین محصولات در سبد محصولاتی 2 خودروساز بزرگ کشور از دور خارج شوند. این خبر رشد ۲ تا ۵میلیون تومانی قیمت تیبا را در بازار در پی داشت.

اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو
قرعه‌کشی دومین فروش یکپارچه خودرو در محل گروه صنعتی ایران‌خودرو با حضور نهادهای نظارتی و نمایندگان خودروسازان انجام شده و آمار تعداد ثبت‌نام‌کنندگان و ظرفیت‌ها به تفکیک اعلام شده است؛ طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، نتایج این قرعه‌کشی ساعت ۱۷ روز یکشنبه دوم مرداد ماه اعلام و روی سامانه قابل مشاهده خواهد بود. منتخبان از 8 صبح روز دوشنبه سوم مردادماه امکان واریز خواهند داشت.

افزایش قیمت تنقلات غیرمنطقی است
قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزایش 100درصدی قیمت تنقلات ازجمله چیپس را غیرمنطقی دانست و گفت: بسیاری از تنقلات مانند بستنی، کیک و چیپس افزایش قیمت زیادی داشته‌اند که بخشی از این گرانی به‌خاطر افزایش قیمت روغن است، اما این موضوع دلیل بر افزایش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی چیپس در بازار نمی‌شود. او افزود: اینگونه کالا‌ها دارای قیمت مصرف‌کننده هستند و باید زیرنظر سازمان حمایت قیمت‌گذاری شوند، اما افزایش دستمزد کارگران، بیمه، مالیات، حمل‌ونقل، بیمه و تورم و بسیاری عوامل دیگر باعث شده تا این قیمت به‌عنوان قیمت نهایی تعیین شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید