• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 2 مرداد 1401
کد مطلب : 166653
+
-

اسپلیبرگ به روایت اسپیلبرگ

اسپلیبرگ به روایت اسپیلبرگ

جدیدترین فیلم استیون اسپیلبرگ با عنوان «خانواده فبلمن‌ها» برداشتی آزاد از کودکی این کارگردان سینماست. این فیلم شبه‌زندگینامه‌ای در آریزونا می‌گذرد؛ همان جایی که اسپیلبرگ سال‌های سازنده زندگی‌اش را سپری کرده است. جزئیات بیشتری از داستان این فیلم منتشر نشده اما گفته می‌شود «خانواده فبلمن‌ها» درامی درباره تجربه بزرگ شدن یک نوجوان عاشق سینماست که سرانجام به موفق‌ترین کارگردان دوران مدرن بدل می‌شود.
در این فیلم میشل ویلیامز، پل دانو، سث روگن، گابریل لابل، جین برلین، جولیا باترز، رابین بارتلت، کیلی کارستن و جود هیرش ایفای نقش می‌کنند. انتظار می‌رود که ویلیامز و دانو نقش پدر و مادر اسپیلبرگ را بازی کنند. همچنین، سث روگن نقش عموی محبوب اسپلبرگ را برعهده دارد. در مرکز داستان نیز بازیگر تازه‌وارد، گابریل لابل، حضور دارد که قرار است نقش فیلمساز بااستعداد فیلم را ایفا کند.
اسپیلبرگ به همراه همکار قدیمی‌اش تونی کوشنر نگارش فیلمنامه را برعهده داشته‌ است. این دو که اخیرا فیلم «داستان وست ساید» را روی پرده داشتند، در سال 2005در فیلم «مونیخ» و در سال 2012در فیلم «لینکلن» نیز همکاری کرده بودند. فیلمبرداری تا چند روز آینده آغاز می‌شود و فیلم در آبان‌ماه روی پرده می‌رود.
اسپیلبرگ متولد سینسیناتی اوهایو است. مادرش رستوران‌دار و پیانیست و پدرش مهندس برق بود که در یک شرکت توسعه رایانه کار می‌کرد. او دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در شهر هدن، نیوجرسی، جایی که نخستین فیلم زندگی‌اش را در یک سالن نمایش دید و همچنین اسکاتس‌دیل، آریزونا که در آنجا در نوجوانی یک فیلم آماتور ۸ میلی‌متری ماجراجویی با دوستان خود ساخت، سپری کرد. یکی از فیلم‌هایی که او را به سینما علاقه‌مند کرد فیلم «لورنس عربستان» بود. اسپیلبرگ در کنار جورج لوکاس و مارتین اسکورسیزی از نسل کارگردانانی محسوب می‌شود که هالیوود را متحول کردند.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید