• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166643
+
-

فوتبال ایران/چرا اردوی پرسپولیس لغو شد؟

اردوی پرسپولیس در ترکیه رسما لغو شد و این تیم تا زمان شروع رقابت‌های لیگ برتر در تهران تمرین خواهد کرد. سرخپوشان بعد از یک روز تعطیلی از عصر دیروز تمرینات خود را آغاز کردند. دیروز ابتدا فارس گزارش داد که پرسپولیسی‌ها با دو کرونایی مواجه شده‌اند. این خبرگزاری نوشت محمد عسگری مربی و مهدی ترابی بازیکن تیم پرسپولیس مبتلا به ویروس کرونا شدند اما حال جسمانی آنها مساعد و مناسب است هر چند که فعلا و تا رسیدن به بهبودی کامل در تمرینات شرکت نخواهند کرد. در ادامه اعلام شد اردوی سرخپوشان در ترکیه لغو شده و به‌نظر می‌رسید دلیل این تصمیم، همان ابتلای دو عضو تیم به کرونا باشد. البته روز گذشته با یکی از بازیکنان پرسپولیس در مورد شیوع بیماری کرونا در اردوی این تیم صحبت کردیم که او به خبرنگار همشهری ورزشی گفت: «روز پنجشنبه به ما اعلام کردند که نتیجه همه تست‌ها منفی شده و از شنیدن این خبر که تست ترابی و عسگری مثبت اعلام شده تعجب کردم.» گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در شروع تمرینات تیمش از باشگاه خواست تا شرایط لازم برای برپایی اردویی تدارکاتی را در کشور ترکیه فراهم کند. در این میان باشگاه برای برپایی این اردو با چالش مالی مواجه شد و همین موضوع باعث شد تا پرسپولیس زمان را از دست بدهد. با توجه به اینکه برنامه تمرینی و بازی‌های دوستانه پرسپولیس به‌هم نریزد، گل‌محمدی در نهایت تصمیم به لغو این اردو گرفت. مسئله مهم در این میان، پیدا نکردن پرواز چارتر بود که این موضوع هم نقش مهمی در نرفتن پرسپولیس به اردوی ترکیه داشت .. همچنین فراهم نبودن شرایط بازی‌های تدارکاتی در ترکیه، دلیل دیگری بود که یحیی را برای لغو اردو در این کشور مجاب کرد. پرسپولیس تا شروع لیگ برتر 3بازی تدارکاتی نیز برابر ذوب‌آهن، مس کرمان و ملوان انجام خواهد داد.

رضایی و مرادمند در اردوی استقلال
از زمان پیوستن ریکاردو ساپینتو به تیم استقلال و حضورش در کنفرانس مطبوعاتی، هواداران استقلال برای شروع تمرینات این تیم لحظه‌شماری می‌کردند. پس از پشت سر گذاشتن یک هفته پرفشار در تهران، ساپینتو و تیمش راهی ترکیه شدند تا یک اردوی آماده‌سازی را به‌منظور حضور قدرتمند در فصل آینده فوتبال ایران در آنکارا سپری کنند. انتظار هواداران برای دیدن بازیکنان تیمشان در لباس بازی بالاخره به سر رسید و مدافع عنوان قهرمانی فوتبال ایران برای نخستین بار زیرنظر سرمربی پرتغالی به میدان رفت. استقلال در نخستین دیدار تدارکاتی خود در اردوی ترکیه، روز پنجشنبه مقابل تیم گنچلربیر که در لیگ‌یک ترکیه حضور دارد قرار گرفت. ساپینتو در این بازی با دو ترکیب مختلف به میدان رفت تا فرصت بازی به بیشتر بازیکنان برسد. اگرچه بازی در نیمه اول بدون افت و خیز خاصی دنبال شده بود و دو تیم بازی برابری به نمایش گذاشتند، در نیمه دوم آبی‌پوشان عملکرد بهتری داشتند و چند موقعیت گلزنی هم خلق کردند اما موفق به باز کردن دروازه حریف نشدند تا این دیدار با نتیجه مساوی بدون گل به پایان برسد.محمدحسین مرادمند که به‌دلیل مشکلات سربازی و خروج از کشور، نتوانست همراه سایر بازیکنان استقلال راهی ترکیه شود، دیروز با پروازی راهی کشور ترکیه شد تا بتواند به سایر هم‌تیمی‌هایش ملحق شود. کاوه رضایی خرید جدید استقلالی‌ها نیز صبح دیروز همراه مرادمند در این سفر بود. 

بردیف، خانزاده را کنار گذاشت
محمدرضا خانزاده مدافع فصل گذشته گل‌گهر به‌عنوان یکی از نخستین خریدهای سرخ‌پوشان تبریزی به جمع تراکتوری‌ها ملحق شده بود و انتظار می‌رفت از ارکان اصلی خط دفاعی این تیم باشد. با این حال خانزاده که در ترکیه دچار آسیب‌دیدگی هم شد، از تمرینات پیش از اردوی ترکیه و در تبریز هم مورد توجه بردیف قرار نگرفته بود و سرمربی روس‌تبار نظر منفی روی این مدافع داشت تا اینکه سرانجام تصمیم نهایی خود را در مورد این بازیکن گرفت. با اعلام سرمربی تراکتور، خانزاده به ایران بازگشت و در اختیار مدیریت باشگاه خواهد بود. او جایی در تیم بردیف نخواهد داشت و رضا یزدان‌دوست که از دو هفته پیش به باشگاه تراکتور معرفی شده بود، جای وی را خواهد گرفت. یزدان‌دوست مدافع فصل گذشته صنعت‌نفت سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شود و با جدایی خانزاده، تراکتور همچنان یک سهمیه لیگ برتری دیگر را هم خواهد داشت. بردیف از عمکرد چند بازیکن دیگر تراکتور هم ناراضی است که باید به مرتضی خراسانی مهاجم این تیم و عبدالله حسینی اشاره کرد. بردیف شاید عذر این دو بازیکن را هم بخواهد. او بعد از جذب صفا هادی و ریکاردو آلوز حالا قرار است چند بازیکن باکیفیت هم به تیمش اضافه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید