• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166645
+
-

پشت‌خط زن/مغرور نشوید

جمشید حمیدی، کارشناس والیبال

تیم ملی والیبال یک‌ ماراتن حساس و حیاتی را در لیگ ملت‌ها از دست داد ولی فارغ از نتیجه‌ای که به سود لهستانی‌ها رقم خورد باید به داشتن چنین تیم باانگیزه و جان‌سختی ببالیم که شجاع و خستگی‌نا‌پذیر بودند. علاوه بر بازیکنان به کادر فنی ایرانی تیم هم باید آفرین گفت که به مربیان وطنی‌شأن جدیدی دادند. در این بین نباید کار مربی بدنساز تیم هم نادیده گرفته شود که پسران را به خوبی آماده کرده بود. بدون تردید در بین بازیکنان امین اسماعیل‌نژاد الماس نتراشیده‌ای بود که تراش خورد و مورد توجه قرار گرفت. او و بازیکنانی مثل امیرحسین اسفندیار که جزو بهترین‌‌ها بودند، آگاه باشند که در دام غرور نیفتند و نشکفته پرپر نشوند.

کار بزرگ‌تر مانده
لیگ ملت‌ها با همه خوشی و ناخوشی‌هایش برای ما تمام شد. اگرچه در این مسابقات عالی ظاهر شدیم ولی از همین امروز باید به مسابقات قهرمانی جهان فکر کنیم زیرا در گروه بسیار دشواری قرار گرفته‌ایم و سابقه شکست به هر 3تیم گروهمان را داریم. با اضافه شدن بازیکنان مصدوم به‌طور حتم می‌توانیم نتایج خوبی در مسابقات معتبرتر قهرمانی جهان بگیریم به شرطی که در باد لیگ ملت‌ها نخوابیم. تیم‌های بزرگ در لیگ ملت‌ها پوست‌اندازی می‌کنند و در این مسابقات برای جهانی آماده‌تر می‌شوند. در این شرایط باید فضای عمومی جامعه و رسانه‌ای کشور را هم درنظر بگیریم که با یک باخت و برد تیم چگونه دگرگون می‌شوند. با این حساب کار بزرگ‌تر در پیش است.

اتفاقات عجیب
در گیرودار برگزاری لیگ ملت‌های والیبال یک خبر جامعه والیبال ایران را شوکه کرد. خبر این است که تیم سپاهان این فصل در لیگ‌یک و با مربی مونته‌نگرویی بازی می‌کند. سپاهان فصل پیش که از مدعیان قهرمانی بود در جمع 4تیم بود ولی فینالیست نشد. باشگاه اول تصمیم گرفت از لیگ کنار برود اما بعد پشیمان شد. عجیب این است که این تیم با امتیاز سایپا در لیگ‌یک بازی می‌کند و سایپا که فصل پیش سقوط کرد با امتیاز سپاهان در لیگ برتر! سپاهانی‌ها که از هزینه‌ها شاکی بودند در اقدامی عجیب‌تر مربی خارجی گرفته‌اند. پیش از این کولاکوویچ مربی مونته‌نگرویی در تیم ملی ایران بود که خیلی‌ها دل خوشی از او ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید