• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166642
+
-

به‌به؛ چه تقابل‌هایی!

دوئل‌های جذابی که منتظریم با شروع فصل ببینیم

بهروز رسایلی

یکی از پرسروصداترین فصول نقل‌وانتقالات در تاریخ لیگ برتر را پشت سر می‌گذاریم و شاید وارد گران‌ترین فصل ادوار این مسابقات می‌شویم. بسیاری از لژیونرها به فوتبال ایران بازگشته‌اند و البته شاهد برخی جابه‌جایی‌های مهم بین تیم‌های داخلی بودیم. با این شرایط، انتظار می‌رود فصل آینده چندین تقابل جذاب داشته باشیم. امیدواریم سروصداها فقط محدود به تابستان نباشد و با شروع فصل هم کیفیت بالایی از بازیکنان و تیم‌های مختلف ببینیم.

    رامین رضاییان پرسپولیس
دوست داشت در پرسپولیس بماند، اما کادرفنی و چه بسا مدیریتی باشگاه تمایلی به حفظ این بازیکن نداشتند. پیشنهاد تمدید به رامین ندادند که دلیلش بیشتر حاشیه‌ای بود تا فنی. آنها سراغ دانیال اسماعیلی‌فر رفتند و این یعنی دفاع راست سپاهان را به دفاع راست محبوب خودشان ترجیح دادند. حتما چنین اتفاقی منجر به افزایش انگیزه‌های رضاییان در سپاهان خواهد شد. او باید خودش را دوباره ثابت کند و مخصوصا تقابلش با پرسپولیس جذاب و حیثیتی خواهد بود.

    وریا غفوری استقلال
فصل، فصل جابه‌جایی دفاع راست‌های سرشناس بود. داستان وریا غفوری بسیار طولانی و پرسروصدا بود و او در شرایطی از استقلال جدا شد که به هیچ‌وجه تمایلی به این مسئله نداشت. اگر کار انتقال این بازیکن به فولاد را تمام‌شده بدانیم، وریا غفوری تقابل جذابی با باشگاه استقلال و هواداران تیم سابقش خواهد داشت. البته او فصل گذشته اغلب در این تیم ذخیره صالح حردانی بود و باید دید شرایطش در تیم جدید به چه شکل پیش می‌رود.

   پیمان باباییپرسپولیس و تراکتور
مهاجم فصل گذشته تراکتور که دوران پرفراز و نشیبی را در این تیم داشت و بارها تا آستانه جدایی پیش رفت، سرانجام برای فصل جدید به استقلال پیوست. این اتفاق در حالی رخ داد که بیشتر اسم بابایی اطراف پرسپولیس شنیده می‌شد. با این حال یحیی گل‌محمدی از موضع قبلی‌اش مبنی بر جذب این بازیکن منصرف شد که همین مسئله می‌تواند تقابل بابایی با پرسپولیس را جذاب کند. حیثیتی‌تر از آن اما رودررویی پیمان با تراکتور است؛ باشگاه سابقش که نسبت به جدایی این بازیکن هم موضع منفی و بسیار تندی اتخاذ کرد.

   فرشید اسماعیلی استقلال
هافبک میانی پیشین استقلال که بعد از سال‌ها بازی برای این تیم فصل گذشته راهی لیگ قطر شد، پس از یک سال بازی برای العربی به لیگ ایران برگشت و پیراهن فولاد را به تن کرد. اسماعیلی دوران نسبتا پرحاشیه‌ای در استقلال داشت و ازجمله عوامل طلسم طولانی‌مدت قهرمانی برای این تیم به شمار می‌رفت. از قضا جدایی او با فتح جام از سوی آبی‌ها مقارن شد. طبیعتا فرشید قصد دارد خیلی چیزها را اثبات کند.

   علی شجاعی پرسپولیس
یکی از جوانان پرسپولیس که خیلی از سوی یحیی گل‌محمدی مورد اعتماد قرار نگرفت و نهایتا هم با آشکار کردن دلخوری‌اش از این تیم جدا شد. او در پرسپولیس با 2 لحظه طلایی به یادها سپرده شده؛ یکی گل کردن پنالتی آخر بازی با النصر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا و دیگری جلوگیری از گل شدن توپ بازیکنان استقلال در آخرین ثانیه‌های داربی تهران. در نتیجه تقابل شجاعی با تیم سابقش و یحیی گل‌محمدی جذاب است و این بازیکن با دو برابر توان طبیعی‌اش پا به میدان خواهد گذاشت. در نساجی علیرضا ابراهیمی و مهدی شریفی هم با دوز کمتر، از همین انگیزه مضاعف برابر پرسپولیس برخوردار خواهند بود.

   شیمبا فولاد
در فصلی که فولاد به‌عنوان تنها نماینده آسیایی ایران سخاوت کم‌نظیری در جذب بازیکن به خرج داد، لوسیانو پریرا یا همان شیمبا به گل‌گهر سیرجان پیوست. این احتمالا یعنی آنکه فولاد انگیزه چندانی برای حفظ مهاجم برزیلی و 38ساله خود نداشت. به این ترتیب باید ببینیم رویارویی او با تیم سابقش چطور خواهد بود و آیا می‌تواند فولادی‌ها را پشیمان کند یا نه.

    محمدرضا خانزاده گل‌گهر
یکی از جنجالی‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در گل‌گهر به اندازه کافی مورد اعتماد قرار نگرفت و با طعنه صریح به امیر قلعه‌نویی راهی تراکتور شد. بنابراین دوئل او با گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی تماشایی خواهد بود.

    ساکت الهامی نساجی
این مربی نساجی را به بزرگ‌ترین افتخار تاریخش رساند و قهرمان جام حذفی کرد، اما مدتی بعد به‌خاطر اختلافات داخلی جدا شد. الهامی که البته خودش هم کم حاشیه ندارد، حالا سرمربی هوادار است و اگر همه بازی‌ها را ببازد، قطعا دوست دارد نساجی را ببرد!

این خبر را به اشتراک بگذارید