• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166640
+
-

جهان/خرید مدافع با قیمت مهاجم

چرا مدافعان فوتبال اینقدر گران شده‌اند؟

مورینیو در دوران حضورش در منچستریونایتد از پپ گواردیولا انتقاد می‌کرد که چرا قیمت مدافعان را بالا می‌برد و برای دفاع کناری یا میانی به‌اندازه ستارگان خط حمله پول خرج می‌کند. در فهرست 10نفره گران‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال نام 3خرید گواردیولا برای منچسترسیتی دیده می‌شود؛ روبن دیاز، لاپورت و جان استونز. سرمربی اسپانیایی من‌سیتی برای مدافعان کناری هم اعم از کایل واکر، آکه، کانسلو (معاوضه با دنیلو) و... هم ریخت‌وپاش زیادی کرد. با این‌حال گران‌ترین مدافعان تاریخ توسط باشگاه‌های دیگری خریداری شده‌اند. ماتیاس دلیخت که هفته گذشته با 67میلیون یورو از یوونتوس به بایرن‌مونیخ پیوست و برای دومین‌بار در فهرست گران‌ترین مدافعان جای گرفت. او همچنان با 85.5میلیون یورو (سال2019 از آژاکس به یوونتوس) دومین مدافع گران این لیست است. صدر جدول هم هنوز در اختیار هری مگوایر است که معلوم نیست چرا منچستریونایتد در تابستان2019 با 87میلیون یورو او را از لسترسیتی خرید تا آن زمان بالاتر از ویرجیل فان‌دایک (84.7میلیون از ساوتهمپتون به لیورپول) در این فهرست بالا بزند. بایرن و منچستریونایتد هم 2 خرید در این فهرست 10نفره دارند. به این لیست نگاه کنید و ببینید واقعا چنین مدافعانی به قیمت قراردادشان می‌ارزند:

هری مگوایر
87میلیون یورو از لستر به منچستریونایتد (2019)

ماتیاس دلیخت
85.5میلیون یورو از آژاکس به یوونتوس (2019)

ویرجیل فان‌دایک
84.7میلیون یورو از ساوتهمپتون به لیورپول (2017)

لوکاس ارناندس
80میلیون یورو از اتلتیکو مادرید به بایرن‌مونیخ(2019)

روبن دیاز
68میلیون یورو از بنفیکا لیسبون به منچسترسیتی(2020)

ماتیاس دلیخت
67میلیون یورو از یوونتوس به بایرن‌مونیخ(2022)

لاپورت
65میلیون یورو از اتلتیک بیلبائو به منچسترسیتی(2017)

بن وایت
58میلیون یورو از برایتون به آرسنال(2021)

لیساندرو مارتینس
57میلیون یورو از آژاکس به منچستریونایتد(2022)

جان استونز
55میلیون یورو از اورتون به منچسترسیتی(2016)

***
قاتل گری نویل
گری نویل به بارسلونا حساسیت دارد. او هر بار مقابل این تیم به‌عنوان سرمربی قرار گرفته، گلباران شده. او به‌عنوان بازیکن منچستریونایتد 2بار با بارسلونا روبه‌رو شده و هر دو بار مقابل این تیم به تساوی دست یافته بود اما در دوران مربیگری اتفاقات بدی در انتظارش بود. او یک‌بار سال2016 به‌عنوان سرمربی والنسیا مقابل بارسا قرار گرفت و 7گل خورد که همان زمان از این شکست به‌عنوان بدترین اتفاق زندگی‌اش یاد کرد. هفته گذشته به‌عنوان سرمربی اینتر مایامی - باشگاه دیوید بکام - دوباره در دیداری تدارکاتی مقابل بارسا حاضر شد و این‌بار پیشرفت کرد و 6گل خورد.
***
پول دلیخت وفا نمی‌کند
دوسوم پول فروش دلیخت به بایرن(67) خرج خرید جانشین برای این مدافع هلندی شد. یوونتوس از باشگاه دشمنش یعنی تورینو یک مدافع برزیلی به نام برمر را برای قراردادی 5ساله با 41میلیون یورو خرید که با پاداش‌ها و افزونه‌ها این رقم تا 50میلیون هم افزایش می‌یابد. یووه این بازیکن را از چنگ اینترمیلان درآورد. برمر بهترین مدافع سری‌‌آ در فصل 22-2021 شده بود. او که سال۲۰۱۸ به تورینو پیوسته بود، در ۱۱۰بازی در همه رقابت‌ها، ۱۳گل به‌ثمر رساند.
***
بهترین باشگاه دنیا
باشگاه اتلتیکومادرید خیلی خوب به اعضای خود پول می‌دهد. دیه‌گو سیمئونه که سال‌هاست گران‌ترین مربی جهان و تاریخ لقب گرفته و این باشگاه توانایی جذب کریستیانو رونالدو را هم دارد؛ به بقیه بازیکنان هم در این باشگاه مادریدی خوش می‌گذرد. یان اوبلاک قراردادش را تمدید کرد و 2میلیون به حقوق 10میلیونی‌اش اضافه شد. اتلتیکو از معدود باشگاه‌هایی است که هم‌اکنون قدرت خرید کریستیانو رونالدو را دارد اما به‌خاطر حساسیتی که هواداران روی این اسطوره سابق رئال مادرید دارند برای جذب رونالدو اقدام نمی‌کند.
***
کینگ در جنگل ناتینگهام
درحالی‌که وستهم مشتری پروپا قرص جسی لینگارد بود، این بازیکن که یک دوره موفق قرضی را در همین تیم تجربه کرده بود، با تیم تازه‌وارد ناتینگهام فارست قرارداد بست و به وستهم نرفت. این نخستین قرارداد رسمی لینگارد با تیمی غیراز منچستریونایتد است. او در طول ۱۰سال با تیم‌های مختلف ۳۵۹بازی انجام داد و ۷۴گل و ۵۵پاس گل به ثبت رساند و در دوره‌هایی به‌طور قرضی برای تیم‌های لسترسیتی، بیرمنگام، برایتون، دربی‌کاونتی و وستهم بازی کرد. دستمزد او هفته‌ای 200هزار پوند خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید