• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166637
+
-

دنی خودش را گم کرد

اسطوره برزیلی بارسا وقتی نتوانست در اروپا تیمی پیدا کند راهی مکزیک شد

دنی خودش را گم کرد

چیز تازه‌ای نیست؛ اسطوره‌های بارسلونا در روزهای پایانی فوتبال‌شان از لیگ‌های درجه چندم و تیم‌های گمنام سردرمی‌آورند. خبر رسمی این است که دنی آلوز به پوماس مکزیک پیوست. دنی که هنوز عضوی از تیم ملی برزیل است و همین تابستان گذشته با این تیم به مدال المپیک توکیو دست یافت، دوست داشت احترام بیشتری در بازگشت به بارسا به‌دست می‌آورد اما نشد. او که سال2016 و پس از 8سال حضور در جمع آبی‌اناری‌ها به‌خاطر تفاهم نداشتن با مدیران وقت باشگاه از بارسا جدا شده بود، بارها برای بازگشت تلاش کرد اما ابتدا بارتومئو و سپس لاپورتا او را نخواستند. لاپورتا سرانجام در برابر قیمت بسیار ارزان، پذیرفت دنی را به نوکمپ برگرداند. پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال در بازگشت به باشگاه محبوبش تنها نیم‌فصل دوام آورد و عجیب اینکه ژاوی که خودش زخم‌خورده باشگاه بود، او را از لیست بازیکنان اروپایی کنار گذاشت.
    ژاوی سال2015 با اشک از بارسا جدا شد و 4سال پایانی دوران بازی‌اش را در السد قطر سپری کرد.
   اینیستا که 3سال پس از ژاوی به همان سرنوشت دچار شد و با گریه از هواداران خداحافظی کرد تا به ویسل کوبه در جی‌لیگ برود و مجبور شود در 38سالگی با کوله‌باری از افتخارات برای نیفتادن به لیگ سطح پایین‌تر فوتبال ژاپن بجنگد.
   سرنوشت گواردیولا هم تلخ بود. او سال2001 برای نخستین بار نوکمپ را ترک کرد و به سری‌آ رفت و با تیم گمنام برشا قرارداد بست. سپس دوپینگ او لو رفت و مدتی محروم شد و مدتی در آاس‌رم و دوباره در برشا روزگار گذراند. او در 2سال فقط 25بار در ترکیب قرار گرفت و سپس مجبور شد به باشگاه الاهلی در قطر برود و 2 فصل را آنجا سپری کند و درنهایت فوتبالش را (زیرنظر دستیار فعلی‌اش در منچسترسیتی) در باشگاه ناشناخته دورادوس در مکزیک به پایان ببرد آن هم تنها با 10بازی در یک فصل.
   2سالی می‌شود که هواداران بارسلونا علیه برخی اسطوره‌های تیم موضع گرفته‌اند. آنها ابتدا از خجالت رونالد کومان درآمدند و باعث اخراجش شدند و سپس بازیکنان قدیمی اعم از آلبا، بوسکتس، پیکه و سرخی روبرتو را گاوهای مقدس نامیدند که مدیران اجازه ندارند آنها را اخراج کنند.
   دنی آلوز پیش از پیوستن به باشگاه گمنام مکزیکی، درباره رفتاری که با او شد، گفت: «بارسلونا اخیرا هیچ احترامی برای بازیکنانی که در این باشگاه تاریخ‌ساز شدند، قائل نیست.» پیراهن شماره8 او را هم به یک بازیکن جوان تازه از راه رسیده به نام پدری داده‌اند. دنی در بارسا شماره‌های 6، 8، 2، 20 و 22 را بر تن کرده بود. دنی در تیم‌های سه‌ویا، بارسلونا، برزیل، باهیا، یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن و سائوپائولو 43جام به‌دست آورده و پرجام‌ترین بازیکن تاریخ است. تیم پوماس در مکزیک که حالا قرار است دنی آنجا بازی کند، 2بازیکن آرژانتینی و 2بازیکن برزیلی دیگر هم دارد. پوماس برای خرید گوستاوو دل‌پرته آرژانتینی 4.3میلیون یورو هزینه کرده اما دیگران را رایگان به خدمت گرفته است. پوماس با نام کامل کلاب یونیورسیداد ناسیونال پوماس که سال۱۹۵۴ تأسیس شده سابقه ۷قهرمانی در دسته برتر فوتبال مکزیک را در کارنامه دارد.
   کیسوکه هوندا (ژاپن)، امیل کاستادینوف (بلغارستان)، ژینیاک (فرانسه)، برند شوستر (آلمان)، مارکو روسی (ایتالیا)، لاتو (اسطوره لهستان)، اوزبیو (اسطوره پرتغال)، خوسه ماری باکرو، بوتراگوئنو، پپ گواردیولا (اسپانیا)، مارچلو دلگادو، سانتیاگو سولاری (آرژانتین) و ده‌ها بازیکن برزیلی در لیگ مکزیک سابقه بازی دارند. دنی آلوز تازه‌ترین ستاره این لیگ خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید