• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166636
+
-

ورشکستگی چینی‌ها در اینتر

باشگاه ایتالیایی با وجود موفقیت‌های ورزشی و فروش‌های زیاد، با مشکل مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند

با وجود فروش‌های عالی فصل گذشته که بیش از 100 میلیون یورو لوکاکو را به چلسی فروختند و امسال او را رایگان و قرضی پس گرفتند و فروش 60میلیون یورویی اشرف حکیمی به پارری‌سن‌ژرمن و خریدهای رایگانی مثل ادین ژکو، اونانا و چالهان‌اوغلو، همچنان وضع اقتصادی باشگاه اینترمیلان خوب نیست. فابیو راوزانی، خبرنگار ایتالیایی درباره این اوضاع نوشته: «برای کسانی که تا‌کنون وانمود کرده‌اند که مقصر مدیران ورزشی‌اند؛ اینتر بدترین ترازنامه و بدترین مالکیت را میان 3باشگاه بزرگ ایتالیا دارد. آسیلیو و ماروتا تاکنون هرچه توانستند انجام دادند اما بهترین شعبده‌بازها هم نمی‌توانند از کلاه خالی خرگوش بیرون بیاورند.» اینتر در بحران است و 3 ‌راه برای خروج از آن وجود دارد؛ یافتن خریدار و فروش باشگاه، فروش ستون‌های تیم و این چیزی است که هواداران از آن می‌ترسند و تزریق پول جدید به باشگاه که این بعید است اتفاق بیفتد. استیون ژانگ و مالکان چینی در فروش اشکرینیار به پاری‌سن‌ژرمن طمع کردند و به پیشنهاد 60میلیون یورویی آنها گوش ندادند. اریکسن هم که مفت از چنگ رفت. تنها دستاورد باشگاه جذب میخیتاریان 34ساله است و اونانا که 2 سال به‌دلیل دوپینگ از فوتبال محروم بوده.
در جذب دیبالا هم آن‌قدر تعلل صورت گرفت که ستاره و کاپیتان سابق یوونتوس قید اینتر را زد و به آاس‌رم رفت؛ تیمی که در لیگ قهرمانان فصل آینده حضور ندارد. مذاکرات بین این دو طرف ماه‌ها طول کشید تا اینکه دیبالا را خسته و ناامید کرد.
اینتر، مدافع برزیلی تورینو یعنی برمر را هم به‌راحتی از دست داد. این در حالی است که تورینو به‌خاطر دشمنی با یوونتوس دوست داشت این بازیکن را به اینتر بدهد. تنها خبر خوش برای هواداران اینتر این است که اشکرینیار در تیم ماندنی شده و نیازی به حسرت خوردن بابت از دست دادن برمر وجود ندارد. باشگاه با این‌حال تلاش می‌کند نیکلا میلنکوویچ را از فیورنتینا بخرد اما 15میلیون این انتقال هم در حساب باشگاه نیست. قرارداد اشکرینیار اسلواک تا سال2027 تمدید و حقوقش به سالی 6میلیون یورو افزایش یافته است. او می‌توانست در پاریس 7میلیون یا بیشتر بگیرد. ناکامی مدیران باشگاه در خرید برمر خشم هواداران اینتر را در پی داشت. آنها که پیش از این هم بابت ناکامی و تعلل مدیران تیم‌شان برای جذب پائولو دیبالا شاکی بودند، پس از انتقال برمر به یوونتوس، یک بنر را مقابل دفتر مرکزی باشگاه اینتر در شهر میلان نصب کردند و در آن به مدیران باشگاه هشدار دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید