• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166577
+
-

شخصی دیدن عفاف متضاد با حاکمیت الهی است

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در تاریخ کشورهای اسلامی ازجمله ایران، عفاف و حجاب با سیاست پیوند خورده کما اینکه این موضوع را در حادثه گوهرشاد نیز می‌توان مشاهده کرد.
جمیله علم‌الهدی در اختتامیه جشنواره ملی ‌پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد افزود: زنان به درستی و با فریاد بلند آزادی را می‌خواهند و برای این منظور باید ابتدا تکلیف‌مان را روشن کنیم که آیا آزادی و حقوق زن صرفا امری فردی است یا در کنار آن امری عمومی نیز هست؟
او با اشاره به تاریخچه نگاه غرب به مسئله زن گفت: غربی‌ها در گذشته زنان را حصر می‌کردند و امروز زنان را حذف می‌کنند، آنها در گذشته زنان را فقط برای حوزه خصوصی خود می‌خواستند و متأسفانه امروز حوزه خصوصی را گسترش داده‌اند تا جایی که امروز زنان در برخی مناطق جهان با لباس خواب در مکان‌های عمومی حاضر می‌شوند.
علم‌الهدی افزود: ما برای تعریف آزادی و نوع کنشگری زنان باید ابتدا دستگاه فکر و عقلانیت خود را تعریف کنیم و آزادی زن در دستگاه عقلانیت اسلام، درجهت تکامل اجتماعی زن است.
به‌گفته وی، شخصی دیدن مسئله عفاف، مسئله‌ای متضاد با رویکرد الهی در حاکمیت است چرا که در قرآن کریم از حجاب به‌عنوان امتحانی الهی یادشده است./ فارس 

این خبر را به اشتراک بگذارید