• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166565
+
-

دمای هوای تهران ۵درجه کاهش می‌یابد

گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی این روزها موجب گرمای شدید هوا در نقاط مختلف جهان شده است، تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و روزهای گرمی را پشت سر می‌گذارد اما در برخی روزها اندکی خنک می‌شود. به‌گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران دمای هوای این استان طی هفته آینده بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. مازیار غلامی به ایسنا گفت: براساس بررسی و تجزیه و تحلیل جدیدترین نقشه‌های هواشناسی تا اوایل هفته ماندگاری هوای گرم در سطح استان و هوای صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: از اواخر وقت جمعه (۳۱تیرماه) تا یکشنبه (۲مردادماه) در نیمه‌شمالی استان افزایش ابر و در بیشتر نواحی استان وزش باد شدید و در نیمه‌جنوبی وزش باد خیلی شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.
به‌گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران برای روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه (۲ تا ۴ مردادماه) کاهش نسبی دما مورد انتظار است. غلامی در پایان درباره میزان کاهش دما تصریح کرد: میزان کاهش دما در نقاط مختلف استان به‌دلیل اختلاف ارتفاع در نقاط کوهستانی و جنوب استان، متفاوت است و به‌طور متوسط ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش دما در سطح استان خواهیم داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید