• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 29 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16651
+
-

6 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی


معاون وزیر کار از تخصیص 3000میلیارد تومان از منابع تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد. عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی گفت: در سال گذشته فقط 25درصد از منابع و تسهیلات 5/1 میلیارد دلاری درنظر گرفته شده برای اشتغال روستایی تخصیص یافت. به گفته او،  از آغاز امسال نیز ابلاغ 25درصد دوم آن انجام شده است.

او ادامه داد: تا به حال 6هزار میلیارد تومان با مشارکت بانک‌ها برای اختصاص طرح‌های روستایی ابلاغ شده است ولی تاکنون عملاً 3هزار میلیارد تومان در اختیار داشته‌ایم. منصوری ادامه داد: برای مدیریت این 3هزار میلیارد تومان، 6هزار میلیارد تومان طرح از طریق دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های فنی در استان‌ها و در سطح ملی به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم و بانک‌ها 1200میلیارد تومان تا به حال قرارداد پرداخت وام منعقد کرده‌اند یا در حال پرداخت هستند.

او درباره نظارت بر تخصیص درست تسهیلات به طرح‌ها گفت:2نوع نظارت در این زمینه داشته‌‌ایم که یکی سامانه کارا و دیگری دستگاه‌های اجرایی و کمیته نظارت استانی است که در سطح ملی به ازای هر استان یک کارشناس به‌صورت میدانی بازدید می‌کند و به‌صورت رندوم و علمی کنترل می‌کنند.

 منصوری ادامه داد: همچنین نظام مستقر نظارت و کنترل پروژه‌ها را تعریف کردیم که این نظام تک تک پروژه‌ها را برای به انحراف نرفتن تسهیلات بررسی می‌کند تا به درستی مشخص شود منابع در کجا هزینه می‌شود و پیشرفت فیزیکی طرح‌ها را بررسی می‌کند. معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: مکانیسم‌های درنظر گرفته شده از انحراف در مسیر اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی پیشگیری می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید