• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 29 تیر 1401
کد مطلب : 166357
+
-

به اف‌سی هالیوود خوش آمدی

با جذب دلیخت که از بچگی بایرنی بوده؛ حالا باشگاه آلمانی ولخرج‌ترین تیم نقل‌وانتقالات تابستانی است

به اف‌سی هالیوود خوش آمدی

با نهایی شدن انتقال ماتیاس دلیخت از یوونتوس به بایرن‌مونیخ حالا باشگاه آلمانی به ولخرج‌ترین باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی تبدیل شده است. آنها 70میلیون قطعی (به‌علاوه 10میلیون پاداش) صرف خرید دلیخت کرده‌اند و سادیو مانه را با 32‌میلیون و گراونبرخ را با 18.5میلیون یورو از لیورپول و آژاکس خریده‌اند. در مجموع هزینه خرید این باشگاه به 120.5میلیون یورو رسیده که از منچسترسیتی و بارسلونا هم فعلا بیشتر است. پیش‌بینی اسکای از درآمد و هزینه‌های بایرن در تابستان امسال 165‌میلیون یورو خرید بازیکن، 120‌میلیون یورو سود حاصل از فروش و 35تا45‌میلیون مابه‌التفاوت است. من‌سیتی برای هالند 60میلیون یورو (جدا از پاداش‌های کلانی که به پدر و مدیر برنامه‌های او داده) خرج کرده به‌علاوه 48.75میلیون یورو برای خرید فیلیپس که می‌شود به‌عبارت 108.75میلیون یورو. در رده بعدی پرهزینه‌ترین باشگاه‌ها در نقل‌و‌انتقالات بارسلونا قرار دارد با 103میلیون یورو هزینه برای خرید لواندوفسکی (45) و رافینیا (58). البته هر دو بازیکن جدید افزونه‌هایی دارند که خرید آنها را تا 125میلیون یورو می‌تواند بالا ببرد. آرسنال با 97.06میلیون یورو برای گابریل ژسوس (52.2)، ویرا (35)، ترنر (6.36) و مارکینیوش (3.5) در رده چهارم جای دارد و چلسی با 94.2میلیون یورو بابت خرید رحیم استرلینگ (56.2)، کولیبالی (38) در رده پنجم ایستاده است. دورتموند (86)، لیورپول (85.5)، رئال‌مادرید (80)، پاری‌سن‌ژرمن (79.5) و منچستر یونایتد (72.37) در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. اینها جدا از پولی است که مثلا پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان پاداش وفاداری به امباپه پرداخته یا رئال برای رودیگر بابت انتقال رایگانش هزینه کرده است. برخی باشگاه‌ها هنوز در بازار فعال‌اند و به‌طور مثال من‌یونایتد و بارسا خریدهای زیادی در پیش خواهند داشت. اگر یونایتد بتواند دی‌یونگ را از بارسلونا بگیرد به صدر می‌آید چون این انتقال دست‌کم 70میلیون یورو برایش هزینه دربرخواهد داشت.

   دلیخت در سال2019با رقم 75میلیون یورو از آژاکس به یوونتوس رفت و حالا با 70(به‌علاوه 10‌میلیون یورو) به بایرن می‌آید. دستمزد او در بایرن 12‌میلیون یورو به‌علاوه پاداش‌ها خواهد بود. دلیخت روز گذشته نخستین بخش از تست‌های پزشکی‌اش را در محل تمرین بایرن پشت‌سر گذاشت و برای بخش دوم راهی بیمارستان بارمزهرزیگ برودر شد. مدافع هلندی سپس قراردادش با بایرن را امضا می‌کند و به آمریکا می‌رود تا به تیم ملحق شود.
   مدافع هلندی پس از قطعی شدن انتقالش به بایرن عکسی از کودکی‌اش را منتشر کرد که در آن زمان و درحالی‌که تازه به فوتبال علاقه‌مند و پابه‌توپ شده بود، پیراهن بایرن‌مونیخ را بر تن داشته. او به‌سادگی می‌تواند ادعا کند از بچگی خونش بایرنی بوده است!
   بعد از خرید دلیخت، یک‌مدافع وسط باید به فروش برسد. بنژامن پاوار یکی از گزینه‌های فروش است. او در تیم ملی فرانسه مدافع یا وینگ‌بک سمت راست است اما در بایرن در پست دفاع وسط هم به بازی گرفته می‌شود. بایرن می‌خواهد حدود 35‌میلیون یورو دریافت کند. هنوز پیشنهادی جدی به باشگاه نرسیده. از بین پاوار و نیانزو یکی به فروش می‌رسد.
   شایعات مربوط به علاقه پاری‌سن ژرمن به لوکاس ارناندس حقیقت دارد. گزینه اصلی باشگاه فرانسوی برای خرید مدافع میانی، اشکرینیار از اینترمیلان است اما اگر نشد، لوکاس هم گزینه مناسبی برای آنها خواهد بود. گالتیه می‌خواهد تیمش را 3دفاعه بچیند و قصد دارد کیمپمبه را رد کند. او سرخیو راموس، مارکینیوش و یک‌مدافع بزرگ دیگر را در ترکیب تیمش می‌خواهد. لوکاس چون فرانسوی است، گزینه محبوبی برای پاریسی‌ها به‌شمار می‌رود.
   بایرن می‌خواهد یوزوا زیرکزی را در ازای 10تا 15میلیون بفروشد و یک بند بازخرید در قراردادش بگنجاند. تصمیم‌گیری در مورد او طی چند هفته آینده صورت می‌گیرد. آژاکس، آیندهوون و چند باشگاه از لیگ برتر و سری‌آ شرایط خرید او را جویا شده‌اند. بولونیا هم می‌خواهد برای خرید یاشوا زیرکزی اقدام کند. زیرکزی از آنجایی که تجربه بازی در پارما را داشته، از بازگشت به فوتبال ایتالیا استقبال می‌کند.
   تلاش برای خرید داوید رائوم ملی‌پوش متوقف شده است. او هم‌اکنون گزینه بایرن نیست چون آلفونسو دیویس در پست دفاع چپ بدون جانشین است و رائوم در سال جام‌جهانی می‌خواهد در تیمی فیکس بازی کند. از طرفی، خرید رائوم حدود 30‌میلیون یورو هزینه دارد.
   زابیتسر، کریس ریچاردز، زیرکزی و سار گزینه‌های فروش بایرن هستند. باشگاه امیدوار است سودی 40تا 50‌میلیون یورویی از قبال فروش آنها داشته باشد.
   مذاکرات بین بایرن و لایپزیش برای لایمر ادامه دارد چراکه پیشنهاد 20‌میلیونی اول بایرن ‌کافی نبود. بایرن و لایمر با هم توافق دارند. با مصدومیت زانوی دوباره گورتسکا و جراحی زانوی چپ این بازیکن، احتمالا مذاکرات با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. لایپزیش 30میلیون برای این هافبک سوئیسی می‌خواهد.

ماتیاس دلیخت در 4سال گذشته
برنده جایزه پسر طلایی ۲۰۱۸
(اولین مدافعی که برنده این جایزه شد)
انتقال ۷۵‌میلیون یورویی به یوونتوس
(گران‌ترین مدافع زیر ۲۰‌سال تاریخ فوتبال)
رسیدن به دومین عنوان بهترین بازیکن زیر 21‌سال جهان یا همان کوپا (۲۰۱۹)
انتقال ۸۰‌ میلیون یورویی به بایرن ‌مونیخ
او هنوز چند هفته تا تولد ۲۳‌سالگی‌اش زمان دارد.

برگ‌ریزان یوونتوس/باشگاه تورینی بازیکنانش را می‌فروشد یا دور می‌ریزد

یوونتوس از فروش دلیخت 85‌میلیون یورو (با افزونه‌های آینده) می‌گیرد و با پیشنهاد 35‌به‌علاوه 5‌میلیون یورو برای برمر آماده رقابت با اینترمیلان می‌شود. گلیسون برمر، مدافع برزیلی تورینو فعلا یوونتوس را بر اینتر ترجیح می‌دهد. توافق باشگاه تورینو با اینتر صورت‌گرفته اما مذاکره با یووه ادامه دارد. تنها چیزی که ممکن است مدافع برزیلی را از یووه دور کند، دشمنی بین 2‌باشگاه شهر تورین است. در این میان اینتر پیشنهاد خود را افزایش نداده؛ 30میلیون یورو به‌علاوه پاداش و انتقال قرضی کاسادی. حالا دیگر به تورینو بستگی دارد و توپ در زمین یوونتوس است. یووه غیر از این بازیکن، یک‌مدافع برزیلی دیگر را هم برای جانشینی دلیخت درنظر دارد؛ گابریل مالاگائیش از آرسنال. پائو تورس هم گزینه محبوبی است اما خرید این مدافع ویارئال 50میلیون هزینه دارد و یووه نمی‌خواهد چنین پولی را پرداخت کند.
بدهی‌های زیاد باشگاه یوونتوس این باشگاه را به یک بنگاه زیان‌ده با تعدیل نیروی زیاد تبدیل کرده است. آنها چندی پیش از شر آرون رمزی و دستمزد 8میلیون یورویی این هافبک ولزی خلاص شدند، دیبالا را مفت از دست دادند و کیه‌لینی هم قراردادش را به پایان برد و به اف‌سی لس‌آنجلس در MLS رفت. مسیر برناردسکی هم لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا بود، منتهی در تیم‌ اف‌سی‌ تورنتو. یووه در نیم‌فصل پیش، 2‌بازیکن دیگرش را شامل کولوسفسکی و بنتانکور به تاتنهام هدیه داد و در تابستان گذشته با رفتن کریستیانو رونالدو کنار آمد. رفتار با خدیرا و امره‌جان در سال‌های اخیر هم به همین شکل بود. حالا نوبت آرتور ملو، هافبک پرحاشیه برزیلی است که در 25سالگی دچار پیری زودرس شده است. فصل‌پیش این فرصت وجود داشت تا در نقل‌وانتقالات زمستانی این بازیکن را با یک‌نفر در آرسنال معاوضه کنند اما نشد. خود او 2‌سال پیش با میرالم پیانیچ معاوضه شد اما هر دو بازیکن در یووه و بارسلونا عاقبت به‌خیر نشدند. یووه قصد دارد آرتور ملو را به‌صورت قرضی به تیمی دیگر بفرستد تا حداقل متحمل ضرری هنگفت نشود. آرتور هم‌اکنون سالانه 5‌میلیون یورو از یوونتوس حقوق خالص می‌گیرد که با توجه به نقش کمرنگی که دارد، پرداخت این رقم برای بیانکونری سخت است. او فصل گذشته 20بازی در سری‌A انجام داد اما درخششی نداشت. نام او از فهرست یوونتوس برای اردوی پیش‌فصل خارج شده.

خریدهای پیش رو
یوونتوس در تلاش و مذاکره با باشگاه آاس‌رم بر سر خرید نیکولا زانیولو هم دست نگه داشته است. فعلا تلاش باشگاه برای تمدید اقامت موراتا‌ست اما اتلتیکو‌مادرید با یووه راه نمی‌آید و می‌خواهد بازیکنش را که قرضی در تورین بود، برگرداند. غیر از خرید رایگان پوگبا و دی‌ماریا یک‌خرید دیگر ممکن است به‌زودی نهایی شود. در قرارداد سرگئی میلینکوویچ ساویچ بند آزادسازی وجود دارد که 15میلیون یورو تخمین زده می‌شود. یووه می‌خواهد این بند را فعال کند و او را از لاتزیو بگیرد. مدیر برنامه‌های این بازیکن صرب و کولیبالی که به‌تازگی از ناپولی به چلسی رفته، یکی هستند و این ایجنت برای جدایی میلینکوویچ هم تلاش می‌کند. او غیر از پست هافبک دفاعی در پست مدافع میانی هم توانایی بازی دارد.

وارث توتی با پیراهن زیدان/ دیبالا سرانجام راضی شد به آاس‌رم بپیوندد

پائولو دیبالا سرانجام قانع شد که آاس‌رم و کارکردن زیرنظر مورینیو برایش از پروژه پیوستن به اینترمیلان یا گزینه‌های کم‌رنگ‌تری مثل منچستر، پاری‌‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ بهتر است. توتی، اسطوره باشگاه رمی که به مهاجم آرژانتینی سابق یوونتوس پیشنهاد پیراهن شماره10را داده بود، سر حرفش ایستاد و حاضر شد به‌خاطر این خرید بزرگ از بایگانی‌شدن پیراهن خودش صرف‌نظر کند اما خود این بازیکن در مشورت با مورینیو به این نتیجه رسید که شماره10 را برندارد تا سنگینی بار این پیراهن روی دوش او سنگینی نکند. دیبالا شماره مورد علاقه خودش یعنی شماره21 را برداشت که به‌خاطر علاقه‌اش به زیدان و پیرلو به این پیراهن علاقه‌مند شده بود. او از سال2015 که در یووه این پیراهن را بر تن کرده، در تیم ملی آرژانتین هم همان عدد را می‌پوشد. اتفاقا یکی از حقه‌هایی که پینتو از آن به وعده برای قانع‌کردن دیبالا برای پیوستن او به رم استفاده کرده بود، همین شماره10 توتی بود اما خود این بازیکن ترجیح داد از توقعی که این شماره ایجاد می‌کند، دوری کند. چندی پیش نمانیا ماتیچ که از منچستر‌یونایتد رایگان به رم آمده، در مراسم معارفه‌اش پیراهن شماره21 را برداشته بود اما پس از تصمیم دیبالا و مورینیو مجبور شد این شماره را پس بدهد و پیراهن شماره8 را برای خودش برگزیند.
   مفاد قرارداد دیبالا 4.5‌میلیون یورو حقوق خالص است به‌علاوه 2.5‌میلیون یورو پاداش درصورت حضور در 20‌بازی به‌عنوان بازیکن فیکس، به ثمر رساندن 10‌گل و 4‌پاس‌گل در هر فصل. هر سالی که او در رم بماند، کمیسیونی به مدیر برنامه‌هایش پرداخت می‌شود که رقم آن هنوز اعلام نشده است. بند فسخ 20‌میلیون یورویی هم برای او درنظر گرفته شده که قابل فعال‌سازی از تابستان سال دوم خواهد بود؛ درصورت موافقت هر دو طرف. در این شرایط 18میلیون به رم و 2میلیون به اطرافیان دیبالا می‌رسد. قرارداد تا 2025 با قابلیت تمدید یکطرفه از سمت رم تا 2026 است. برخی منابع دستمزد او را به این شکل شرح داده‌اند؛ در هر فصل حدود 6‌میلیون یورو درآمد خواهد داشت (4.5 تا 5‌میلیون یورو حقوق خالص به‌علاوه پاداش‌).
   دیبالا در 7‌فصل حضور در یوونتوس، 5بار سری‌آ، 4بار جام حذفی و 3‌بار سوپرجام ایتالیا را برد. او در مجموع 403بازی باشگاهی، 144گل و 64پاس‌گل ثبت کرده؛ هر 190دقیقه یک‌گل و 27هزارو294دقیقه بازی در رقابت‌های مختلف.
   سرمایه‌گذاری هنگفتی که برای متقاعد‌کردن دیبالا انجام شد، پرونده جذب فراتسی را بست. به همین دلیل پلن «ب» برای تقویت خط هافبک در حال تدوین است. نامی که مربی و مدیریت آن را دوست دارند، جورجینیو واینالدوم از پاری‌سن‌ژرمن است که در فهرست مازاد باشگاه فرانسوی قرار دارد. حقوق واینالدوم از 9میلیون فراتر می‌رود که برای بازیکنی بالای 30سال زیاد است و رقمی دور از دسترس برای رم. اگر نیمی از دستمزد هافبک هلندی توسط باشگاه پی‌اس‌جی تامین شود، این انتقال صورت خواهد گرفت.
   مدیران آاس‌رم از طرفی دوباره با اطرافیان آندره‌آ بلوتی تماس گرفته‌اند. این مهاجم که به‌تازگی قراردادش را با تورینو به پایان رسانده، 2‌سالی می‌شود که مهاجم محبوب مورینیو به شمار می‌رود. بلوتی قصد داشت به لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا برود اما پیشنهادهای زیادی دارد؛ ازجمله موناکو و حتی منچستر‌یونایتد درصورت جدایی کریستیانو رونالدو.

این خبر را به اشتراک بگذارید