• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 تیر 1401
کد مطلب : 166291
+
-

مهمانی 10کیلومتری عید غدیر از چهارراه ولیعصر عج تا چهارراه پاک‌وی با حضور پرشور مردم و برپایی 700موکب برگزار شد

مهمانی‌میلیونی

گزارش
مهمانی‌میلیونی

هنوز آفتاب بالا نیامده و ظهر نشده بود که سایه‌بان‌ها وصل ‌شدند تا از شدت گرمای تابستان کم کنند. سرانجام نزدیک‌های غروب خیابان ولیعصر از محدوده چهارراه ولیعصر تا پارک‌وی رنگ هیاهو و شور و نشاط به‌خود گرفت تا بلندترین خیابان خاورمیانه میزبان یکی از بزرگ‌ترین مهمانی‌های مردمی شود. اگرچه قرار بود که مهمانی 10کیلومتری، ساعت 22پایان یابد، اما تا ساعتی پس از آن هم، مردم هنوز در مسیر اتوبوس‌های بی‌آرتی خیابان ولیعصر حضور داشتند؛ چراکه پخش نغمه‌ها و ترانه‌های غدیرانه، حکم به تمدید مهمانی می‌دادند؛ یک مهمانی 10کیلومتری درست و حسابی برای عید سعید غدیر که خود مردم همزمان میزبان بودند و مهمان.
به گزارش همشهری، دیروز سمت غرب خط ویژه خیابان ولیعصر، به چادر‌ها و جایگاه‌های برنامه اختصاص داشت و سکو‌های نمایش، غرفه‌ها، وسایل بازی کودکان، ایستگاه‌های صلواتی و... همه در یک ردیف قرار گرفتند. برای این منظور، سازه‌های نمایشگاهی، موکت، برزنت و هرچه که لازم بود صبح با وانت و کامیون به خیابان ولیعصر منتقل شدند و پرچم‌های رنگارنگ دست به‌دست می‌شدند. همه اینها با نصب بنر و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی به کسانی که در روز 27تیر در این مسیر رفت و‌آمد داشتند اعلام شد که برای ساعت تردد برنامه‌ریزی کنند.
ده‌ها معبربان شهرداری و نیروهای پلیس و نیروی انتظامی نیز حاضران را راهنمایی می‌کردند تا برنامه با کمترین مشکل احتمالی برگزار شود. پاکبان‌ها هم ماموریت داشتند زباله‌ها و ظرف‌های یک‌بار مصرف را بلافاصله جمع‌آوری کنند تا صبح امروز همه‌‌چیز دوباره برای تردد عادی شهروندان برقرار باشد. دیروز بعضی از غرفه‌ها کار را از ظهر شروع کردند و هرقدر که ساعت به 6عصر نزدیک‌تر می‌شد استقبال مردم هم افزایش پیدا می‌کرد. چند دوربین در ورودی پارک ملت روی سه‌پایه قرار گرفته‌ بودند و خبرنگاران با مردم صحبت می‌کردند؛ این پارک یکی از جذاب‌ترین نقاط مهمانی بود. در این میان چهره‌های شناخته‌شده مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی ازجمله سعید حدادیان، مهدی رسولی، رضا هلالی، سیدمجید بنی‌فاطمه، محمدحسین پویانفر، حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، حجت‌الاسلام علی سرلک، سیدمحمود رضوی، احسان علیخانی، امیرحسین ثابتی، سیدمهدی رحمتی، نجم‌الدین شریعتی، محمد سرشار، علی صدری‌نیا و... با انتشار پست‌های جداگانه‌ای در فضای مجازی مردم را به مهمانی ۱۰کیلومتری عید غدیر دعوت کردند. به هر ترتیب دیروز از چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک‌وی در مسیر شمالی، حال و هوای ویژه‌ای برقرار بود. 700موکب‌ از سوی نهادهای مردمی (مثل کانون موتورسواران، آذرشهری‌ها، گروه جهادی خاتم‌الشهدای گمنام، خادمان رضوی، شهرداری‌های مناطق و...) برپا شده بود که در آنها علاوه بر امکانات پذیرایی، نقاشی‌ها و تابلوهایی در وصف رویداد غدیرخم، وسایل بازی مختلف مثل میزهای فوتبال‌دستی، ترامپولین کودکان، تجهیزات فوتبال صابونی و بادی، تیوپ‌سواری، استخر توپ و ده‌ها وسیله بازی جذاب دیگر  برای کودکان مهیا شده بود. در چهارراه پارک‌وی هم یک‌چرخ‌و فلک کوچک قدیمی، فضای نوستالژیکی را برای شهروندان تداعی می‌کرد. به هرحال مناسبت مهمانی، عید غدیر بود و خیابان هم برای مردم.

این خبر را به اشتراک بگذارید