• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 28 تیر 1401
کد مطلب : 166281
+
-

توصیه‌هایی برای حفظ امنیت کاربران «شاد»

مدیر فنی شبکه شاد با اشاره به کلاهبرداری هکرها از طریق اپلیکیشن شاد، از کاربران این پیام‌رسان خواست تنها به کاربری‌هایی که «تیک آبی» دارند توجه کنند و سایرین را به‌عنوان پشتیبان شاد قبول نکنند و هیچ‌گونه اطلاعاتی در اختیارشان نگذارند. علی کاظم‌زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه شناسایی و مقابله با هکرها و کلاهبرداری در پوشش پشتیبان «شاد» گفت: تیم فنی و پشتیبانی شاد در هماهنگی کامل با پلیس فتا و نهادهای نظارتی به‌صورت روزانه استعلام‌ها و گزارش‌هایی را ردوبدل می‌کنند. او افزود: تمام موارد تخلف که در این اپلیکیشن رخ می‌دهد و احیانا کلاهبرداری‌هایی که به اسم پشتیبان یا ادمین شاد و حتی دیده شده به اسم وزیر آموزش و پرورش و مواردی از این دست رخ می‌دهد را به پلیس فتا اعلام می‌کنیم و آنها پیگیری‌های لازم و اقدامات قضایی مربوط را انجام می‌دهند و به نتیجه می‌رسانند. مدیر فنی شبکه شاد با بیان اینکه روال شناسایی این افراد به این صورت است که یا کاربرها گزارش می‌دهند و یا در سرچ ماشینی توسط گروه شاد مشخص می‌شوند، گفت: در نخستین اقدام، کاربری افراد مسدود می‌شود و اطلاعات لازم در اختیار پلیس فتا قرار می‌گیرد. کاظم‌زاده درباره اقدامات انجام شده پیرامون ارتقای امنیت شبکه شاد نیز گفت: گزینه ورود دومرحله‌ای به شاد را فعال کرده‌ایم و تمام کاربرها می‌توانند رمز مجددی را علاوه بر رمز ورود اصلی خودشان دریافت و استفاده کنند که همانند تأییدهای دومرحله‌ای اپلیکیشن‌هایی نظیر تلگرام و واتساپ است. او افزود: علاوه بر این، بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم از کاربران درخواست می‌کنیم که تنها به کاربری‌هایی که تیک آبی دارند توجه کنند و سایرین را به‌عنوان پشتیبان شاد قبول نکنند و هیچ‌گونه اطلاعاتی در اختیارشان نگذارند. مدیر فنی شبکه شاد افزود: همکاران ما - درصورت نیاز- با حساب‌های کاربری که تیک آبی دارند به کاربرها پیام می‌دهند و گرنه در شرایط عادی هیچ نیازی به پیام دادن به کاربرها نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید