• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 28 تیر 1401
کد مطلب : 166230
+
-

بازارها/قاچاق لپ‌تاپ دست‌دوم اروپایی به ایران

قاچاق لپ‌تاپ دست‌دوم اروپایی به ایران
محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از رونق واردات غیررسمی لپ‌تاپ‌های استوک اروپایی به ایران خبر داد و گفت: لپ‌تاپ‌های دست‌دوم از اروپا به‌طور قاچاق و از امارات وارد کشور شده و بیشتر از طریق فضای مجازی، کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی به مردم فروخته می‌شود.به‌گفته او علت رونق قاچاق لپ‌تاپ دست دوم به ایران افزایش هزینه‌های حقوق گمرکی است. هزینه تمام‌شده واردات این مدل لپ‌تاپ‌ها تا ۱۵درصد ارزان‌تر از کالاهایی است که تاجران به شکل رسمی وارد کشور می‌کنند.

 افزایش هزینه دریافت وام مسکن به ۱۳۴میلیون تومان
در معاملات روز یکشنبه ۲۶ تیر ماه فرابورس، قیمت اوراق تسهیلات مسکن به هر برگه ۱۴۰هزار تومان افزایش یافت، به این ترتیب متقاضیان دریافت وام ۴۸۰میلیون تومانی مسکن باید ۱۳۴میلیون تومان برای دریافت این وام هزینه کنند.

  بخشش جرایم وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث
بیمه مرکزی اعلام کرد: به مناسبت عید غدیر خم 100درصد جرایم همه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه از تاریخ ۲۷تیر ماه تا پایان روز ۱۵مرداد ماه سال‌جاری به‌مدت ۲۰روز بخشیده شد.

  احتمال بازگشایی نمادهای استقلال و پرسپولیس
حسین امیررحیمی، سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی‌ از احتمال بازگشایی نمادهای استقلال و پرسپولیس در هفته جاری خبر داد.به‌گفته او، با فرابورس، سازمان بورس و 2 باشگاه هماهنگی‌های لازم انجام شده است. برای بازگشایی به یک‌سری مدارک و مستندات نیاز است که مهم‌ترین آن صورت‌های حسابرسی شده بوده که طبق آخرین اخبار، آماده نشده، اما قرار است به‌زودی آماده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید