• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 26 تیر 1401
کد مطلب : 166170
+
-

در غدیر

برنامه‌های فرهنگی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج به مناسبت عید غدیرخم اعلام شد

به گزارش همشهری، سازمان هنری- رسانه‌ای اوج برای گرامیداشت عید سعید غدیرخم برنامه‌های متنوعی آماده کرده است. این برنامه‌ها شامل شب شعر، کنسرت‌نمایش، نمایش میدانی، میزبانی مردم در میدان «ولیعصر(عج)»، نماهنگ، دیوارنگاره و بیلبوردهای شهری می‌شود.

شب شعر «امیر بی‌نظیر»

ساعت۱۸ روز شنبه ۲۵تیر، شب شعر «امیر بی‌نظیر» در کافه نخلستان سازمان اوج پذیرای علاقه‌مندان است. در این برنامه که با همراهی مؤسسه فرهنگی عقیق برگزار می‌شود، شاعران برجسته کشور، اشعار خود در وصف حضرت‌علی(ع) و غدیرخم را می‌خوانند. مرتضی امیری‌اسفندقه، محمود حبیبی‌کسبی، محمدرضا طهماسبی، محسن عرب‌خالقی، مجید تال، محمد شیخی، مجتبی حاذق، سعید مبشر، محسن ناصحی، علیرضا نورعلیپور، محمدعلی کردی، عارفه دهقانی، سمیه مؤمنی و مصطفی تبریزی شاعرانی هستند که در این ضیافت حضور دارند. شب شعر «امیر بی‌نظیر» را فاطمه افشاریان اجرا می‌کند.

کنسرت‌نمایش «راه عشق»

از روز جمعه ۲۴تیر کنسرت‌نمایش «راه عشق» با صدای فرمان فتحعلیان کار خود را در برج میلاد آغاز کرد. این نمایش با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری تهران، برج میلاد و سازمان هنری- رسانه‌ای اوج هر شب میزبان ۲هزار مخاطب است. علاقه‌مندان برای دریافت بلیت رایگان می‌توانند به سایت «میلاد تیکت» مراجعه کنند. حمید حسن‌خانی کارگردانی و علیرضا کوه‌فر تهیه‌کنندگی کنسرت‌نمایش «راه عشق» را برعهده دارند.

دیوارنگاره و نماهنگ

به‌تازگی دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) و بیلبوردهای شهری به مناسبت عید غدیرخم توسط «خانه طراحان انقلاب اسلامی» رونمایی شده است. در این اثر هنری جمله «بهترین عید، بهترین هدیه» به همراه تصویر بچه‌هایی که هدیه در دست دارند، دیده می‌شود. این اثر هنری، بچه‌های ایران زمین را تشویق به هدیه دادن یکی از اسباب‌بازی‌های خود به کودکان یتیم می‌کند.
نماهنگ «هدیه اسباب‌بازی» نیز با صدای رضا هلالی و محمدحسین پویانفر و گروه سرود احسان منتشر شد. این نماهنگ که تولید مرکز موسیقی «ماوا» است با هدف زنده کردن سیره حضرت علی(ع) برای تکریم کودکان یتیم تولید شده است.

روشنای شب تار در بوستان ولایت

بوستان ولایت میزبان یک نمایش میدانی است. اجرای نمایش میدانی «روشنای شب تار» که اجرایش از روز عید قربان(یکشنبه ۱۹تیر) ساعت۲۰ در محوطه بوستان ولایت تهران آغاز شده تا 6مرداد ماه ادامه خواهد داشت. این نمایش روایتگر داستان ولایت حضرت علی(ع) در تاریخ پس از اسلام است.
«روشنای شب تار» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی طراحی و تولید شده است. این نمایش محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج با مشارکت بنیاد فرهنگی رودکی است که به همت مؤسسه هنری- رسانه‌ای سیمای ققنوس اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این نمایش به سایت ایران‌تیک مراجعه و به‌صورت رایگان بلیت تهیه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید