• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 26 تیر 1401
کد مطلب : 166126
+
-

زنان صاحب رادیو شدند

زنان ورزشکار که سال‌ها به‌دنبال بیشتر دیده‌شدن هستند، شاید فعلا نتوانند به خواسته‌شان برسند اما از این به بعد می‌توانند از کانال رادیویی ورزش زنان صدای خودشان را به گوش مخاطبان‌شان برسانند. دیروز این کانال با حضور مدیران ورزش و رادیو راه‌اندازی شد. این کانالی است که قرار است فقط درباره ورزش زنان باشد و فقط بانوان آن را اداره می‌کنند. به‌گفته مهتاب رستمی، مدیر این کانال، فعلا رادیو ورزش زنان 4ساعت برنامه دارد؛ «هر روز از 8صبح تا 12ظهر برنامه داریم.» دسترسی به این برنامه‌ها علاوه‌بر رادیو از اپلیکیشن گوشی همراه هم امکان‌پذیر است. رستمی می‌گوید: «از 8 تا 10صبح برنامه از طریق اپلیکیشن تصویری پخش می‌شود. این برنامه به‌صورت مجله ورزش زنان است؛ گوینده و مجری تصویری برنامه اجرا می‌کنند. از ساعت10 تا 12 هم برنامه‌های گل‌خانه و باشگاه زنان از اپلیکیشن و رادیو پخش می‌شود.» این برنامه‌ها از ساعت12 به بعد 4بار تکرار خواهند شد. اما چرا ساعت برنامه محدود است؟ رستمی توضیح می‌دهد: «همه کانال‌های رادیویی در شروع محدودیت دارند ولی مدتی بعد از راه‌اندازی برنامه‌های بیشتری تولید می‌شود و ساعت‌های پخش طولانی‌تر خواهد شد. رادیوورزش و بقیه رادیوها در شروع محدودیت داشتند.»
درخواست اصلی زنان پخش مستقیم مسابقات است. در جام‌ملت‌های فوتبال زنان آسیا که سال پیش برگزار شد، فرنوش جعفری به‌عنوان گزارشگر به هند رفت. پخش این مسابقات از رادیو با استقبال روبه‌رو شد. همین اتفاق دلیل اصلی راه‌اندازی رادیوورزش زنان بود. غیر از برنامه‌های تولیدی پخش مسابقات در اولویت برنامه‌های این کانال است. رستمی می‌گوید: «پخش مسابقات در کنداکتور کانال قرار داده شده است. طبق اهمیت مسابقات، آنها در برنامه قرار می‌گیرند.» با توجه به اینکه قرار است همه کارهای این کانال به‌عهده زنان باشد، شاید مسئولان با کمبود نیروی متخصص به‌خصوص گزارشگر روبه‌رو شوند. رستمی قرار است از خبرنگاران ورزشی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و فدراسیون‌ها کمک بگیرد. علاوه‌بر مسابقات بین‌المللی، لیگ‌های فوتبال، فوتسال، بسکتبال، والیبال، هندبال و مسابقات رشته‌های رزمی‌ در اولویت پخش هستند. رستمی که مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیوورزش است، می‌گوید: «رشته‌هایی که از نظر شنیداری دارای جذابیتند، برای ما اولویت دارند. مثلا بعضی از رشته‌هایی مثل تیراندازی که تصویری هم برای مخاطب جذابیت زیادی دارد، نمی‌توانیم پخش کنیم.  با افزایش نیروهای تخصصی تعداد برنامه‌هایی هم که تولید می‌شود، افزایش پیدا می‌کند. فعلا در حد نیروهایی که داریم می‌توانیم برنامه داشته باشیم.»‌
در چند سال اخیر بعضی از فدراسیون‌ها مسابقات زنان را از طریق صفحات اینستاگرامی پخش می‌کنند. باید دید رادیوورزش زنان می‌تواند با این صفحات رقابت کند یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید